Kolik hráčů by si vybralo konzoli Xbox místo PlayStationu, kdyby Call of Duty nevycházelo na konzole od Sony? Průzkum britského antimonopolního úřadu (CMA) z prosince loňského roku varoval před 15 %, což by mělo výrazný dopad na příjmy a potenciální růst PlayStationu. Podle Microsoftu však britský úřad výrazně přecenil dopad Call of Duty a ve vlastním průzkumu z ledna uvádí 3 % dotázaných hráčů.

To je podle Microsoftu příliš málo na to, aby to poškodilo schopnost Sony konkurovat, a příliš málo na to, aby exkluzivita byla pro Xbox výhodná. To tvrdí americká společnost dlouhodobě. Naopak CMA mluví o potenciální ztrátě významného podílu PlayStationu.

Jak si ale všiml Stephen Totilo z Axios, tak oba průzkumy se zaměřují na něco trochu jiného. Britský antimonopolní průzkum zjistil, že exkluzivita Call of Duty na Xboxu a PC by přiměla 9 % náruživých hráčů Call of Duty ke koupi PC, celkem by z PlayStationu na jinou platformu přešlo 24 %. Od toho těch 15 %.

Průzkum Microsoftu uvádí ještě 10,5 % hráčů Call of Duty, kteří tuto sérii zařadili mezi své dvě nejoblíbenější, by změnilo konzoli. Tento průzkum však nebere v potaz počítač a zaměřuje se na přechod mezi konzolemi. Respondenti mohli PC uvést pouze v písemné odpovědi.

Náruživým hráčem Call of Duty je ten, kdo odehrál alespoň 10 hodin, případně v uplynulém roce utratil alespoň 100 dolarů v této sérii.

Microsoft tvrdí, že odstranění Call of Duty z PlayStationu nedává žádný obchodní smysl a už dříve nabídl Sony desetiletou smlouvu, jež garantuje, že Call of Duty bude na PlayStation vycházet nadále ve stejné podobě jako na Xbox a další platformy. To ale Sony nestačí, představitelé Nvidie (GeForce Now) a Nintenda smlouvy podepsali.

Britský Úřad pro hospodářskou soutěž a trhy nedávno rovněž zjistil, že 40 % odehraného času na PlayStationu připadá na střílečky z pohledu první a třetí osoby. V tomto žánru má Activision Blizzard dvě velké značky: Call of Duty a Overwatch.