Ceny next-gen her budou o něco vyšší. Vcelku kontroverzní téma, kde se hráči snaží říct, že kvalita většiny her neodpovídá větší ceně, zatímco vývojáři a vydavatelé tvrdí, že se náklady na vývoj zvýšily natolik, že je navýšení ceny nutné.

Sony už potvrdila, že s navýšením souhlasí a plánuje své hry prodávat za vyšší cenovku. Zpravidla okolo 2000 Kč (70-80 euro). Nyní se do stejné konverzace připojil i Microsoft, který si myslí, že jde o oprávněný tah.

Výkonný ředitel společnosti, Tim Stuart, se na konferenci Jefferies Interactive Entertainment nechal slyšet, že „vydavatelé musí učinit správný krok vůči jejich obsahu“.

[...] hry se stávají dražšími na vývoj. [Na vydavatelích] stojí a padá růst příjmů a hledají možnosti, jak navýšit monetizaci, aby mohli podpořit vývoj. Z toho důvodu vidíme menší navýšení cen.

Pokud mohou nasadit prémiovou nebo vyšší cenu, tak si myslím, že je to oprávněné. Cena her se nezvedla posledních… kolik, aspoň několik generací, takže dává smysl, že se to děje.

Závěrem také odmítal potvrdit, jak se bude v praxi Microsoft vůči navýšení cen her stavět. Zda budou jejich hry skutečně stát více, nebo to bude záležet na konkrétní hře. Očekáváme ale, že k navýšení dojde.

Nesmíme zapomenout, že Microsoft vydává své hry v den uvedení na trh také v předplatném Xbox Game Pass pro konzole Xbox a Windows 10. Phil Spencer nedávno řekl, že zdražení této služby neplánují a že její cena je udržitelná.