Když Marvel hledal společnost, která by dokázala vyvíjet hry založené na komiksových a filmových značkách, oslovil nejen Sony, ale také Microsoft. Stalo se tak v roce 2014, ale Microsoft návrh odmítl s tím, že se chce soustředit na vlastní značky. Oproti tomu Sony se dohodla na vývoji Marvel’s Spider-Man, který v roce 2018 vyšel jako exkluzivita pro PlayStation 4 a prodal více než 20 milionů kopií.

Zajímavé zákulisní informace přinesl Jay Ong, bývalý viceprezident divize Marvel Games, v knize The Ultimate History of Video Games Vol.2.

„Byl jsem najat, abych pochopil, proč videohry od Marvelu nebyly na rozdíl od filmů úspěšné. Potřebovali jsme partnera, který věří licencovaným hrám a je schopen dlouhodobě investovat do vytvoření franšízy. Vytipovali jsme tři společnosti, ale jedna z nich, Nintendo, v té době pracovala pouze s vlastními značkami. Pak jsem mluvil s Microsoftem a Sony a možná vám to přijde divné, ale Microsoft s námi odmítl spolupracovat, protože se v té době soustředil na vytváření a rozvoj svých vlastních značek,“ uvádí Jay Ong v knize.

Podle Jaye bylo studio Insomniac Games jasnou volbou pro vývoj Spider-Mana, mělo zkušenosti s rychlým cestováním a akcí v otevřeném světě díky Sunset Overdrive. Vývojáři ovšem byli zvyklí vytvářet spíše nové značky než pracovat na již existujících značkách. Nakonec si ale oba týmy skvěle sedly a Marvel lidem z Insomniacu důvěřoval natolik, že mohli přijít s novým příběhem, novým pohledem na Petera Parkera.

Než ale k tomuhle všemu mohlo dojít, musel Marvel požádat Activision, aby smlouvu na Spider-Mana ukončil. Právě majitel Call of Duty měl původně licenci na dobrodružství pavoučího muže. Activision měl souhlasit a popřál Ongovi hodně štěstí.

Jak už dnes víme, Marvel's Spider-Man měl obrovský komerční úspěch, Sony koupila studio Insomniac Games a to nyní pracuje na Marvel's Spider-Man 2 a Marvel's Wolverine.