Microsoft měl se svými konzolemi nové generace sice velmi dobrý start - dle informací se jednalo o nejlepší vydání nových konzolí, jaké Microsoft dosud zažil - to ale nemění nic na tom, že i přesto prohrává proti konkurenčnímu PlayStationu 5, za kterým stojí společnost Sony. To, jak hodlá Microsoft vyhrát konzolové války a pokořit v nové generaci Sony, byla jedna z otázek, která akcionáře zajímala.

Dle výkonného ředitele Satya Nadelly se v Microsoftu vždy zaměřují na to, aby jejich herní komunita dostala ty nejlepší konzole nové generace, které budou dostatečně výkonné a zaručí pohodlné hraní videoher. S tím se dá jistě souhlasit, Xbox Series X je opravdu nadupaná konzole a ve výkonnosti poráží i nový PlayStation, avšak ne pokaždé to je jen o výkonu.

V Microsoftu ale míří ještě výš a doručení těch nejlepších konzolí je pouhý začátek. V budoucnu by totiž chtěli zajistit, že „všechny tři miliardy hráčů budou mít možnost si zahrát své hry kdykoliv, se vším dostupným obsahem a s kýmkoliv budou chtít,“ což je přesně ta strategie, okolo které Microsoft staví veškeré své budoucí plány.

Microsoft se prostě drží své filosofie a snaží se udělat hraní her co nejpřístupnější. Takže vůbec není divné, že jejich hlavním cílem jsou videohry a společně s nimi služby jako je Game Pass a xCloud. Rozhodně se velmi, velmi zaměřujeme na hraní her a zajištění toho, že všechny tři miliardy hráčů po celém světě dostanou ten nejlepší obsah, komunitu a cloudové služby, které posílí jejich herní zážitky,“ řekl výkonný ředitel Satya Nadella.

K tomu všemu se jim nedávno povedlo získat ZeniMax Media společně s Bethesdou. Z čehož se stala druhá největší herní akvizice v historii, jelikož zde hovoříme o ceně 7,5 miliardy dolarů! To Microsoftu téměř zdvojnásobilo jejich portfolio her. Navíc to podle všeho koupí ZeniMax Media nekončí, protože Microsoft prohlásil, že by v budoucnu rádi koupili další herní studia.