Testeři her jsou často přehlíženi, moc se o nich nemluví a v titulcích jsou obvykle na posledních místech. Přesto jsou důležitou součástí a jde o velkou skupinu, která testuje hry v průběhu jejich vývoje, aby zajistila, že se co nejméně chyb a problémů dostane do finální verze. Navzdory tomu si jich mnohé společnosti neváží, o čemž se dříve hojně mluvilo se spojení s Activision Blizzard a Bethesdou, kde řada lidí volala po odborech.

Teď dostávají další ránu, tentokrát od Matta Bootyho. Šéf Xbox Game Studios se na PAX West 2022 podělil o svůj sen. Sní o tom, že hry bude testovat umělá inteligence. Ta by mohla být rychlejší a přesnější, což je v době, kdy jsou hry stále složitější, rozsáhlejší a náchylnější k chybám, žádoucí. Podle vedoucího zaměstnance Microsoftu se zdá, že armáda QA nestíhá a nedokáže držet krok se změnami.

Booty už dokonce požádal tým výzkumníku umělé inteligence Microsoftu, aby vyvinul algoritmus, jenž bude schopen nahradit člověka v oblasti testování. Booty sní o tom, že bude schopen spustit titul v 10 000 kopiích prostřednictvím cloudu a nechat umělou inteligenci otestovat hru z mnoha různých hledisek. Takové řešení by podle něj výrazně urychlilo vývoj her a umožnilo vývojářům rychleji provádět změny a reagovat na vše i v pozdní fázi vývoje.

„Rozdíl mezi hrou a filmem spočívá v tom, že v druhém případě může někdo přijít a říct, aby se například zkrátil konec, aby se vystřihla nějaká scéna. Obvykle to neovlivní začátek příběhu,“ začal vysvětlovat Booty. „Mezitím může být hra připravena k vydání, když najednou přijde designér a chce zavést nějakou drobnou možnost, změnit barvu nebo něco jiného. Ukáže se, že všechno vybuchne a prvních 10 minut vůbec nefunguje.“

„Proto pokaždé, když se ve velké hře objeví něco nového, musí být celá věc důkladně otestována, od začátku do konce a odshora dolů,“ popsal Booty současné problémy při testování. AI by mohla změny testovat celou noc a ráno by tvůrci měli k dispozici zpětnou vazbu.