Jakmile se na herním trhu objeví nová hra s otevřeným světem, jedna z hlavních otázek vždy je, jak velká bude mapa? Přeci jen chcete vědět, do čeho se pouštíte a jak velký svět na vás čeká. Zaměstnanci Ubisoft se sice o přesné velikosti jejich fiktivního ostrova Yara nezmínili, ale dali jasně najevo, že se bude jednat o největší mapu v historii série Far Cry.

Přečtěte si také: Diktátorský režim ve Far Cry 6 svrhneme až na podzim

Ostrov Yara je velmi různorodé místo, a tak na nás bude čekat městská oblast v podobě hlavního města Esperanza, ale chybět nebudou ani menší vesnice, džungle, řeky, hory a nějaké ty pláže.

Navíc díky uživateli Redditu vystupujícím pod jménem guccitorial_gangulas víme, jaká bude geografie celého ostrova. Můžeme si tak povšimnout, že na jihu se nachází hory, na severu nejspíše bude hlavní město Esperanza a jeho okolí, zatímco mezi těmito dvěma oblastmi najdeme divočinu. Pozoruhodný je také malý ostrůvek nacházející se na jihovýchodní straně ostrova.

Do motivů a nápadů, které stály za tvorbou ostrova Yara a jeho prostředí, zabrousil hlavní gameplay designer David Grivel při rozhovoru s magazínem VGC. Ten se zmiňuje, že je to poprvé, co se v rámci Far Cry série pokusili vytvořit celou zemi.

To znamená, že v Ubisoftu potřebovali do mapy začlenit nová herní prostředí. Jedním z nich je například hlavní město Esperanza, o kterém Grivel říká: „Je to poprvé, co jsme přinesli tak velké městské prostředí do Far Cry hry, takže to bylo zajímavé ve smyslu, jak přizpůsobíme gameplay tomuto typu prostředí?“

Přečtěte si také: Far Cry 6: Exkluzivní rozhovor s ředitelem herního světa

Ostrov Yara je tou největší herní mapou v historii série, ovšem pokud máte velkou mapu, která je prázdná, je vám to k ničemu. Proto bylo pro vývojáře v Ubisoftu důležité ji zaplnit dostatečným a zároveň různorodým množstvím obsahu.

Přestože bude vaším hlavním úkolem ve Far Cry 6 dovést revoluci ke zdárnému konci, neznamená to, že se partyzánské válce budete chtít věnovat dvacet čtyři hodin sedm dní v týdnu. Revoluce a vedení partyzánské války je sice důležité ze strany příběhu, ale občas chcete také dělat něco jiného. Proto ve hře budete mít možnost jít na lov, na ryby nebo si jen tak zahrát domino.

Při svém putování napříč ostrovem Yara narazíte na různá důležitá místa. Těmi můžou být města, lodě, letiště a další podobné lokace. Velkou roli budou také hrát nepřátelské kempy, které v nejnovějším díle Far Cry reprezentují FNS základny. Ty by měly zaručit herní zážitek, který můžete znát ze starších dílů série.

„Zakomponovali jsme je do... jako, že je tu význam v infrastruktuře, že? Není to jako, 'ah, tady je deset kempů v lese a všechny vypadají stejně',“ říká o FNS základnách David Grivel. „Některé mohou být o větrném mlýnu, některé mohou být o přístavu, některé mohou být o něčem jiném a není to jen téma, také to ovlivňuje, jak k tomu hráči přistupují. Řekněme, že cíl je nyní více v budově, hráči hrající s odstřelovačkou se budou muset přizpůsobit situaci.“ 

FAR CRY 6 NIJAK NEREFLEKTUJE SOUČASNOU SITUACI NA KUBĚ 

Ostrov Yara nacházející se v Karibském moři, mocný diktátor a probíhající revoluce snažící se o svržení současného režimu. Ubisoft se ve svém nejnovějším díle ze série Far Cry snaží zachytit pocity pravé „partyzánské fantazie“. Zároveň se ale také chce vyhnout politickým prohlášením, kvůli nimž by si lidé mohli myslet, že příběh Far Cry 6 nějak naráží na současnou situaci na Kubě.

Přečtěte si také: Jak Far Cry 6 poběží na nové a staré generaci konzolí?

Navid Khavari, jeden z tvůrců příběhu pro Far Cry 6, podal rozhovor magazínu The Gamer, ve kterém se zmiňuje o tom, jak chtějí v Ubisoftu vzdát poctu bojovníkům z minulosti. Jednou z jejich inspirací byla partyzánská válka, která jde samozřejmě ruku v ruce s revolucí. V průběhu vývoje vývojáři z Ubisoftu dokonce mluvili s některými partyzány, kteří bojovali v 60. a 50. letech minulého století.

„Ale zamilovali jsme se také do kultury a lidí, které jsme potkali. Když jsme z toho vyšli, nebylo to tím, že bychom cítili, že musíme vytvořit Kubu, uvědomili jsme si, že je to komplikovaný ostrov a naše hra nechce dělat politické prohlášení o tom, co se konkrétně na Kubě děje,“ říká Navid Khavari. „Kromě toho čerpáme inspiraci z partyzánských hnutí po celém světě a v celé historii. Pro nás to bylo, jako by nám ostrov Yara pomohl vyprávět ten příběh a zároveň byl velmi otevřený naší politice a inspiraci.“

Far Cry 6 vyjde 7. října/októbra na PC (přes Epic Games Storu a Ubisoft Connect), PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Google Stadia a Amazon Luna. A pokud by vás o hře zajímalo více, můžete se podívat na naše preview s exkluzivním rozhovorem.