Jsou to dva měsíce, co byla oznámena zajímavá strategie, která hráčům umožní komplexní správu středověké vesnice. Manor Lords připravuje tři roky jeden vývojář z Polska a chce zkombinovat budování středověkého města s klasickou real-time strategií. Budete stavět budovy, starat se o plodiny na polích, těžit suroviny, vyrábět různé věci pro prodej a samozřejmě bojovat.

„Pole musí být zorána pomocí volů, železo roztaveno v kovárně a ovce hnány po rozlehlých pastvinách,“ uvádí tisková zpráva. 

V dnešním videu se ve více než čtyřech minutách podíváme na základy hry. Představuje se nám herní mapa rozdělena do jedinečných oblastí určených pro jinou činnost. V jedné oblasti budete mít možnost zemědělství, zatímco jiná je určena pro těžbu.

„Manor Lords se zaměřuje na neomezený, organický zážitek z budování města s plnou svobodou umístění a otáčení budov, ale přitom využívá zarovnávací nástroje pro zpříjemnění plánování. Budovatelský mechanismus je inspirován růstem reálných středověkých měst a vesnic, kde hlavně obchodní trasy a krajina ovlivňovaly, jakým způsobem se osídlení formovalo a rozvíjelo.“

V Manor Lords nebude chybět ekonomický systém s virtuálním trhem pro prodej a nákup různého zboží. Zapomenout ale nemůžete na nábor vojska. Mezi jednotkami najdete rolníky s improvizovanými zbraněmi, lépe obrněné a vyzbrojené žoldáky a rytíře. Ti jsou nejlepší, ale současně také nejdražší.

Přečtěte si také: Blizzard nemá zájem o real-time strategie, tak si veteráni založili vlastní studio

„Roční období plynou, počasí se mění a města mohou vzkvétat, či upadat ve válce, nemoci nebo hladomoru,“ upozorňuje tvůrce, který Manor Lords připravoval tři roky ve svém pokoji.

„Manor Lords si klade za cíl realisticky vyobrazit bitvy jednotek ve velkém měřítku. Ovlivňovat hru bude morálka, přepadání, únava, počasí a vybavení. Rozmístěte své vojáky moudře. Dokonce i menší armáda může porazit tu větší, pokud je dobře vedena.“

To, co vidíte ve videu, pochází z alfa verze. Manor Lords během podzimu letošního roku vstoupí do předběžného přístupu na Steamu. Do plné verze by se hra měla dostat během jednoho až dvou let.