Dosud se designéři Sony při návrhu gamepadů drželi pravidla, „když něco funguje, tak to neměň.“ Podoba ovladače DualSense tak mnoho lidí překvapila. Někomu připomíná tvarem gamepad od Xboxu, jinému zase helmu stormtroopera a našli se dokonce i lidé, jimž základní barevná kombinace spolu s jemným modrým podsvícením evokuje podobu elektromobilu od BMW. 

LIGHTBAR

Je to ale právě přesunutý Lightbar, na který se snáší nejvíce kritiky. Spousta lidí se bojí, že je bude při nočních herních seancích světlo oslňovat. „Doufám, že tu bude možnost světlo vypnout nebo ztlumit víc, než dovoluje DualShock 4. Protože i když ztlumím DS4 na maximum, stále září, jako když Gondor volá o pomoc,“ vyjádřil své obavy na Redditu uživatel s přezdívkou coldfury18. A na rozdíl od DualShocku nebude možné světlo jednoduše přelepit páskou, doplňuje své obavy další hráč.

TRIGGERY

Adaptivní spouště jsou vítanou novinkou DualSense. Někteří lidé jsou ale zklamaní, že designéři Sony neupravili jejich tvar nebo nepřidali pod triggery nějaké krytí. Spousta lidí využívá PlayStation 4 jako multimediální centrum, kde si přehrávají pořady z Netflixu a HBO GO, a často se jim stává, že ovladač položený na stůl samovolně přetáčí pořady. Funkce přetáčení je totiž namapována právě na triggery, které se pod tíhou ovladače aktivují. 

VELIKOST OVLADAČE

Toto není ani tak kritika jako spíš zajímavý postřeh. Článek na oficiálním blogu PlayStationu se zaměřil na funkce a v diskuzích na internetu se řeší především design. Ale jak je to s velikostí nového ovladače? Redaktoři webu Playstationing si dali tu práci a porovnali DualSense s DualShockem 4. Vycházeli přitom z předpokladu, že tlačítka na novém gamepadu jsou stejně velká jako na tom starém. Co při porovnání zjistili? Že DualSense je o něco větší než DualShock 4. Úchyty byly dost prodlouženy, takže odpadá problém se sklouzáváním malíčku, který trápil hráče s většíma rukama u DS4. Zároveň jsou úchyty o něco užší. Jsme zvědaví, jak se to podepíše na ergonomii.

MIKROFON

Vestavěný mikrofon eliminuje nutnost vlastnit headset a díky tomu se může do diskuze během online zápasů zapojit opravdu každý. A to je podle mnohých problém. „Už se těším, až mi budou v Call of Duty všechna ta děcka nadávat,“ vyjádřil své obavy jeden redditor. Další se bojí o kvalitu zvuku. „S tím mikrofonem to dopadne jako u Kinectu, který při hře snímal zvuky z celé místnosti. Štěkání psa, řev dětí, zvuk vysavače, hádky rozvádějících se rodičů a randál opodál projíždějících vlaků,“ bojí se uživatel s přezdívkou Drakovin. „Nemluvě o tom, jak děsivá je představa, že vás konzole neustále nahrává,“ doplnil jiný redditor. Nutno dodat, že mikrofon se dá pomocí fyzického tlačítka vypnout, takže tato obava je lichá. 

Totéž by se dalo říct o všech výtkách, které v diskuzích zazněly. Zda jsou obavy na místě, zjistíme až v momentě, až vezmeme gamepad do rukou a budeme jej moci pořádně otestovat. Do té doby je veškerá kritika na úrovni spekulací. 

PlayStation 5 vyjde koncem letošního roku.