Na konci roku 2018 se Mike Laidlaw připojil k Ubisoftu, aby se zkušeným týmem pracoval na velkém dobrodružném RPG. Tenhle projekt nesl kódové označení Avalon a byl ve vývoji ve známém studiu Ubisoft Québec, kde vznikl například Assassin's Creed Odyssey.

Bývalý kreativní ředitel série Dragon Age (hlavní designér Dragon Age: Origins a Dragon Age II) v Ubisoftu vydržel ale pouze do začátku roku 2019. Společnost opustil poté, co měl Serge Hascoët projekt zrušit. Hascoët, který byl v Ubisoftu zodpovědný za všechny projekty a měl pravomoc schvalovat i rušit nápady vývojářů, měl na tvůrce klást příliš vysoké nároky a nebyl milovníkem fantasy. Hascoët měl požadovat, aby Avalon byl lepší než Tolkien. Když se vývojáři pokusili o změnu, tak nápady na řeckou mytologii nebo sci-fi měl Hascoët okamžitě smést ze stolu.

Mike Laidlaw si projekt Avalon představoval jako velké dobrodružné RPG, které se mělo soustředit na krále Artuše a rytíře Kulatého stolu. Příběh měl být vyprávět ve fantasy světě plném rytířů, legend a čarodějnic. Vývojáři, kteří na Avalonu pracovali, měli pocit, že postupují dobře a v plánu měli důraz na kooperativní multiplayer podobný tomu ze série Monster Hunter od Capcomu. O to větší byl šok, když Laidlaw v lednu minulého roku odešel a Avalon byl zrušen. Alespoň takto vypovídají anonymní zdroje serveru Bloomberg, které jsou současnými i bývalými zaměstnanci Ubisoftu.

Hascoët má za sebou úspěchy i pády. Připisovány mu jsou úspěchy se značkami Assassin's Creed a Far Cry, ale také špatné prodeje The Division 2 a Ghost Recon Breakpoint. V důsledku neúspěchu společnost reorganizovala svůj tvůrčí proces a projekty mělo schvalovat více lidí, aby se zajistilo, že se od sebe jednotlivé hry budou lišit. Ovšem pak došlo k velkým problémům souvisejícím se sexuálním obtěžováním a šikanou. Hascoët odešel a s ním i další tvůrčí osobnosti Ubisoftu.

Přečtěte si také: Ubisoft propouští tři klíčové zaměstnance kvůli obvinění ze zneužívání

Možná se Ubisoft k projektu Avalon někdy v budoucnu vrátí, ale už to bude bez Mikeho Laidlawa. Přijde mi nepravděpodobné, že by se do společnosti po tom všem chtěl někdy vrátit.

Jsem zvědav, zda se někdy dozvíme o dalších projektech, které mohly v Ubisoftu vzniknout, kdyby jim nevystavil stopku Hascoët. Vše ale vypovídá o tom, že právě Hascoët bránil početným studiím Ubisoftu v inovacích a držel je zkrátka. O tom jsme ostatně psali nedávno - Hascoët například zařízl větší důraz na ženské hrdinky v Assassin's Creed. Díl Odyssey měl nabídnout Kassandřinu odyseu, přičemž mělo jít o jedinou hratelnou postavou a na výběr mezi ní a Alexiem nemělo dojít.