Kooperativní akce Contraband byla na tiskové konferenci Xboxu s Bethesdou představena krátkým trailerem. V té době jsme věděli, že novinka od tvůrců Just Cause a Mad Maxe je zasazena do otevřeného prostředí fiktivního světa Bayan v 70. letech 20 století a celá premisa se má točit kolem pašování „horkého zboží.“

Dnes už víme, že se Contraband zaměřuje na kooperativní loupeže, v nichž budou hrát velkou roli automobily. Mají být nejdůležitější částí loupeží a my si je budeme pomoci upravovat a vylepšovat útočnými a obranými součástkami. Ty obranné budou hodně důležité, při dynamické akci v autech se musíte snažit za každou cenu vyhnout poškození pašovaného zboží. Jinými slovy, cílem bude vozidla zastavit a ne zničit, aby nezačala hořet a neexplodovala.

Kooperace je určena pro čtyři hráče, na které čekají náročné loupeže. Studio plánuje svou novou značku vyvíjet jako službu. Postupem času tak bude dostávat spoustu nového obsahu. Už v den vydání ale obsáhne kampaň pro jednoho hráče s příběhem. V něm se utkáme s fiktivní zkorumpovanou dynastií známou jako Vongové, jež terorizuje určitou oblast Bayanu.

Od Avalanche Studios můžeme čekat rozsáhlý otevřený svět. Pro něj našli inspiraci u pobřeží jižní Asie. Vše vzniká v jejich vylepšeném enginu Apex.

„Contraband je naše dosud nejambicióznější hra a úzká spolupráce s Xbox Game Studios je skvělou zkušeností. Nemůžeme se dočkat, až se s vámi podělíme o další informace o hře a světě Bayan,“ řekl Omar Shakir, game director v Avalanche Studios. Generální ředitel Pim Holfve dodal, že se těší na položení základů pro dlouhodobou spolupráci.

V nedávném rozhovoru se Holfve pro Games Industry rozpovídal o spolupráci s Microsoftem:

„Se společností Microsoft jsme měli skvělý vztah a pracovat jako first-party tým je také zajímavé, protože vidíme, co to znamená z hlediska podpory a přiblížení se k hardwaru. Je to pro nás nový druh partnerství. Se společnostmi Square Enix, Bethesda a Warner Bros jsme navázali fantastická partnerství, ale to není totéž jako first-party.“

Základem úspěchu hry Contraband je dostatečná základna hráčů. Z toho důvodu volba na Xbox a předplatné Xbox Game Pass se zdá nejlepším řešením.

„Naším hlavním cílem je rozšiřovat základnu uživatelů... i když není přímo naše - v tomto případě to bude Xbox. Víme však, že pokud se rozroste skupina uživatelů, peníze a příjmy přijdou. Hlavní motivací pro nás jako společnost nejsou peníze, ale zábava - poskytujeme zábavu obrovskému množství lidí.“

„Díky službě Xbox Game Pass se Xbox stal mnohem důležitější platformou, než jsme si původně mysleli,“ dodal generální ředitel Avalanche Studios.

Tak uvidíme, zda Contraband bude úspěšný - vyjde na Xbox Series X/S a PC. V den vydání bude součástí předplatného Xbox Game Pass.