Další Battle Royale. Chápeme, někteří na toto spojení musí být už alergičtí, ale z nějakého důvodu vývojáři stále drží nad tímto stylem hry. A mnozí ho stále rádi hrají, ale dá se v tomto ohraném módu stále něco originálního vymyslet? Stále ano. Stále je prostor. A Naraka je toho důkazem.

Nikdo aktuálně nečeká, že by se Naraka: Bladepoint dostala do příček stávajících Battle Royale her, ale to, co přináší, je opravdu milým překvapením. Hned ze začátku jsme žasli nad customizací postavy. V betě jsme mohli spatřit šest úžasně zpracovaných postav, ale tím vzhled nekončil. Hráli jsme snad většinu Battle Royale her, ale rozhodně žádná neměla tak detailní úpravu hrdinů.

Lícní kosti, šířka nosu, velikost čela. Dokonce i stáří. Co se tváře týče, opravdu mnoho detailů. Zaujalo nás hlavně asymetrické upravování. To znamená, že levá polovina tváře mohla být editována nezávisle k pravé půlce tváře. Tělo bohužel tak detailně upravovat nešlo, ale to byl nejspíše záměr, protože by to pak mohlo poskytovat ve hře značné výhody či nevýhody. To bylo jedno velké plus hned po zapnutí hry.

Než jsme se pustili do samotného krájení protihráčů, už v menu jsme pochopili, že není třeba si vybrat jen originálního hrdinu, ale že je možnost si vyladit i bojový styl, aby byl více ofensivní nebo defensivní. Každý hrdina disponuje určitým typem základního kouzla. Například teleportací na krátkou vzdálenost nebo obranným zvonem, který odrazí všechen útok od nepřítele. Vedle základních kouzel jsou zde ultimátní schopnosti, kdy se změníte třeba v šestirukého titána a zašlapete nepřátele do země.

Základní koncept Battle Royale je samozřejmě stejný. Začínáte z vybraného místa a snažíte se držet v zóně. A v Narace, slovo držet se, dostává opravdu význam. Protože zde se můžete držet čehokoliv, na co dohlédnete.

Každý hrdina ovládá šplhání, za které by se nemusel stydět žádný Assassin's Creed. A pokud se vám nechce šplhat, můžete použít grapling hook, který je opravdu chloubou jak animací, tak funkčností. Se správnou délkou lana se dostanete opravdu všude, kde se vašemu srdci zachce. Na skály, na střechy, do koruny stromů. A pokud vás neuspokojuje, že střecha nekřičí, když se k ní přitáhnete, tak se s hookem můžete klidně zaměřit i na protivníky.

Naraka je koncipována spíše na boj z blízka, a že ten boj stojí za to. Na mapě můžete najít různé zbraně na blízko. V betě byly zatím tři zbraně, kdy každá byla určená na jiný typ útoku. Katana, která byla rychlá a určena na boj z blízka, long sword, který vám zajištoval odstup od nepřátel, a greatsword, jenž byl nejpomalejší, ale na blízko nejdestruktivnější.

Útoky na blízko se dají rozdělit na rychlé útoky, nabité útoky, kdy zmodráte a máte výhodu nad rychlými útoky, a counter útoky, kdy v obranné pozici jste schopní vyrazit nepříteli meč z ruky. Což bylo nepříjemné, protože na dvě dobrá komba vás nepřítel byl schopný poslat zpátky do lobby. Samozřejmě nebudeme přehlížet zbraně na dálku, kterých je mnohem více. Najdete zde luky, muškety a kanony. Střelných zbraní v betě bylo sedm a dokázaly vyhovět každému stylu hraní.

Ale pokud nepřítel byl hbitý a měl přehled o situaci, bylo lepší tasit meče. Originálním prvkem bylo i přebíjení a oprava zbraní. V boji se vám sečná zbraň tupí a tím pádem i ničí, opětovné použití vám zajistí pouze opravářská sada, která obnoví vydrž vaší zbraně. Tato sada funguje zároveň jako munice do střelných zbraní.

Grafika a detaily hry jsou úžasné. Nejednou jsme si vzpomněli třeba na Sekiro.

I když za hrou stojí studio, které si těžko spojíte s nějakou hrou, protože se jedná o ne moc známé studio, tak to, co vývojáři předvedli, jim určitě zajistí chválu. Ve hře je vše, co Battle Royale potřebujete hned od začátku a není nutné čekat na dodatky. Questy, skiny jak na zbraně, tak na postavu. Skvěle zpracovaný progres jak postav, tak i zbraní, označování nepřátel, plynulost hry, dynamičnost mapy, to vše musíme pochválit.

Jde vidět, že za Naraka: Bladepoint stojí někdo, kdo hru po sobě hrál a chápe co dát hráčům. Takže pokud vás láká nějaký nový Battle Royale, ale nevyhledáváte vojenské zaměření a raději byste z blízka zasunuli svoji čepel, mějte Naraku v hledáčku a třeba se tam potkáme.

Přečtěte si také: Resident Evil Re:Verse, jaké jsou naše dojmy z hraní?