Ken Levine po dokončení BioShock Infinite v roce 2017 rozpustil americké studio Irrational Games, aby vzápětí ve spolupráci s Take-Two (2K Games) založil Ghost Story Games a soustředil se na vývoj nové hry. Autor série BioShock se chtěl vrátit k malému vývojovému týmu a vytvořit úplně novou značku. Ta vzniká zhruba 8 let a podle výpovědi některých současných a bývalých zaměstnanců vše nejde podle plánu.

Projekt byl původně popisován jako narativní LEGO, v němž by každý hráč zažil trochu jiné zážitky v závislosti na jednání každého hráče. Původně měl titul vyjít na podzim 2017. Tady jsme o něm slyšeli, že je to sci-fi střílečka ve stylu BioShocku. Podle uznávaného novináře Jasona Schreiera se děj měl odehrávat na tajemné vesmírné stanici, kde žily tři frakce a volby hráčů by různě ovlivňovaly zástupce jednotlivých frakcí.

Vydavatelská společnost Take-Two ale dala vývojářům plnou tvůrčí svobodu. BioShock byl úspěch a Ken Levine rád pracuje podle sebe a nerad je tlačen do termínů. To je ale zároveň důvod, proč titul ještě nevyšel. Na jednu stranu se tento přístup může zdát naprosto idylický, Levine dostal dostatečně velký rozpočet, aby se nemusel starat o termíny, což ale současně mělo velmi brzdit pracovní proces a ovlivňovat psychickou pohodu vývojářů.

Levine chce za každou cenu vytvořit ambiciózní AAA zážitek po vzoru BioShocku, ovšem pouze s malým týmem vývojářů. To z důvodu, aby měl vše pod palcem. Prý je věčně nespokojený a opakovaně zrušil několikaměsíční práci svého týmu, protože se mu nelíbil nějaký prvek. Pak nařídil, aby se mechanika přepracovala, případně navrhl úplně novou.

„Poté, co si zahrál populární nezávislou hru Dead Cells nebo komiksem inspirovanou střílečku Void Bastards, trval na tom, aby byly některé prvky přepracovány podle těchto her,“ uvedl nejmenovaný důvěryhodný člověk pro agenturu Bloomberg.

Navzdory těmto problémům a průtahům se zdá, že Take-Two projektu pod vedením Kena Levina nadále věří a tvůrce má mít tolik času, kolik bude potřebovat, aby vytvořil velký hit.