Zaklínač 3: Divoký hon nebyl v den vydání bez chyb, ale na počítačích i konzolích se dal bez větších problémů hrát stejně jako jiné velké tituly poslední doby. V případě velmi očekávaného Cyberpunku 2077 byla ale situace úplně odlišná.

Zástupci polského studia CD Projekt RED před vydáním Cyberpunku 2077 ujišťovali o kvalitě hry. Dokonce se mluvilo o takzvaném day one patchi, který opraví většinu chyb v úvodních kapitolách hry, aby je hráči neviděli. To vše a mnohem víc vedlo hráče k tomu, že vývojáři při prezentacích Cyberpunku 2077 lhali o výsledné kvalitě a zatajili chyby a problémy.

Korunu všemu nasadila omluva, v níž CD Projekt RED tvrdil, že testování neodhalilo všechny podstatné chyby. Vzhledem k tomu, o jak rozsáhlý titul jde, tak by to z části mohla být pravda. Ale stále to nevysvětlovalo samotné problémy s optimalizací a větší chyby, kterých si musel každý tester všimnout.

Teď se ukazuje, že minimálně z části za kvalitu Cyberpunku 2077 může externí rumunská firma Quantic Lab. Tu si CD Projekt RED najal na testování a zajištění kvality (QA). 72stránkový dokument, který obdržel youtuber Upper Echelon Gamers od svého informátora, odhaluje, že CD Projekt RED společnost Quantic Lab obviňuje z těchto věcí:

- Quantic Lab nadhodnotila velikost svého týmu, který testuje Cyberpunk 2077, aby si udržela smlouvu.

- Quantic Lab tvrdila, že se její tým skládal ze zkušených pracovníků, ale místo toho šlo o juniory s méně než půlroční praxí v QA.

- Quantic Lab měla denní kvótu nahlášených chyb, což vedlo k tomu, že CDPR dostával od testerů tisíce relativně nesmyslných hlášení o chybách, která zabírala spoustu času a způsobovala, že problémy, které hru rozbíjely, nebyly nalezeny a nebyly upřednostněny.

Pokud jsou informace správné, tak tady máme velkou kauzu, ke které se ale ani jedna ze zúčastněných stran nevyjádřila.