Sony včera reorganizovala Japan Studio do nové organizace. Nejstarší first-party studio japonské společnosti se spojilo s Team Asobi. Řada zkušených vývojářů ale nebyla touto změnou nadšena a místo, aby se připojila k tvůrcům plošinovky Astro's Playroom pro PlayStation 5 a posílila kreativní tým, tak se rozhodla odejít.

Japan Studio bylo založeno 16. 11. 1993 a přineslo celou řadu zajímavých her, od Ape Escape přes Shadow of the Colossus až po Gravity Rush. Bohužel, šlo zejména o tituly, které nedokázaly oslovit hráče mimo Japonsko. To chce Sony v budoucnu změnit a oslovovat svými hrami celý svět. Přesto generální ředitel PlayStationu Jim Ryan na konci minulého roku tvrdil, že Japonsko je pro Sony nadále velmi důležitým trhem.

Včera Japan Studio opustil Gavin Moore, kreativní ředitel remaku Demon's Souls pro PS5. Moore pro Sony pracoval dlouhých 24 let a 18 let z toho přímo v Japonsku. Moore je pouze jeden z několika tvůrců, kteří se rozhodli nespolupracovat se Sony. Mezi nimi producenti Yasutaka Asakura (Shadow of the Colossus) a Kentaro Motomura (Gravity Rush, první Silent Hill, série Siren, Bloodborne) nebo designér postav Shunsuke Saito (Gravity Rush).

Přečtěte si také: První střípky informací o hororové hře od tvůrce Silent Hill

Naštěstí se zdá, že většina těchto talentů v herním průmyslu zůstává, například Keiichiro Toyama založil Bokeh Game Studio a pracuje na novém akčním titulu s příměsí hororu, zatímco Masami Yamamoto chystá studio EPIGRAsm.

Ti, co se rozhodli po konci Japan Studio u Sony zůstat, se stanou součástí Team Asobi, které nově vede Nicolas Doucet. Ten byl předtím ředitelem právě japonského studia. U Team Asobi má za úkol stavět na kreativitě Astra.