Postupně se dozvídáme o sledovaném remaku kultovní první Mafie více informací, které jdou ruku v ruce s blížícím se datem vydání. Po řadě zahraničních rozhovorů si zástupci studia Hangar 13 našli čas na česká a slovenská média a poskytli rozhovor magazínu Reflex.cz. Toho se ujal Alex Cox, který je v týmu zástupcem šéfa vývoje.

Přečtěte si také: Daniel Vávra si nebere servítky k remaku Mafie

Martin Bartkovský z Reflexu začal rozhovor odkazem na český národní poklad, kterým Mafia: The City of Lost Heaven bez debat je. Coxe se zeptal, jak důležití jsou pro vývojáře čeští hráči. Zástupce šéfa vývoje odpověděl, že mezi největšími fanoušky Mafie jsou Češi, kteří podporují značku Mafie již téměř 20 let. Definitivní edice Mafie má sloužit nejen k uctění této klasiky, ale také k představení Mafie zcela nové generaci hráčů. Chybět tak nemůže český dabing, prostřednictvím něhož chce studio Hangar 13 vzdát hold všem původním fanouškům. O českou verzi se stará brněnský tým, kterému se povedlo přivést zpět některé dabéry z původního obsazení, včetně Marka Vašuta v roli Tommyho, Petra Rychlého (Paulie) nebo Luďka Čtvrtlíka jako Sama.

A právě původní fanoušci se hodně bojí změn, o nichž se začíná více mluvit. Z dřívějška víme, že u remaku Mafie došlo k rozšíření některých misí a vylepšení příběhu. Cox se rozpovídal o několika důležitých postavách, které v předělávce dostanou více prostoru. Například Sára se v původním příběhu objevila pouze v jedné misi, což v Hangaru 13 vnímali jako promarněnou příležitost.

„Remake nám umožnil dát Sáře více času na obrazovce a přidat jí tím na významnosti. Nyní se objeví v šesti nebo sedmi misích. Vidíme Sáru kolem Salieriho baru na začátku hry, jak pomáhá svému otci Luigimu. Díky tomu vidíme Sáru a Tommyho a jejich první rozpačité interakce, než jejich romantický vztah opravdu začne,“ říká Alex Cox v rozhovoru pro Reflex.cz.

Další důležitou postavou je Sam, jenž se v originále postupně vytrácí, zatímco v remaku se zapojí do více misí. Kvůli těmto změnám nemuseli vývojáři měnit hlavní příběh. Stačilo upravit několik detailů a Tommy, Paulie a Sam spolu mohou konverzovat, když projíždějí městem Lost Heaven. Můžeme se tak těšit na řadu jejich vtípků, které mají vytvářet hlubší spojení s nimi.

Fanoušci se mohou těšit také na Luigiho a Carla. I oni mají v remaku více prostoru a budete moci s nimi komunikovat v Salieriho baru. Plus se častěji objeví ve filmečcích, například v pozadí nějakých cut-scén.

Cox vysvětlil rozdíly mezi jednotlivými tvářemi postav. Při vývoji původní Mafie se využily smyšlené postavy a šlo o jednoduché modely se základními animacemi, zatímco u remaku je použita moderní technologie motion-capture pro zachycení pohybu i výrazů v obličejích. Kvůli tomu herní postavy vypadají podobně s jejich protějšky ze skutečného světa.

„Myslím, že jakmile hráči stráví nějaký ten čas v Definitivní edici, nebudou pak starší verze postav příliš postrádat. Každý člen hlavního obsazení podává vynikající výkon a vypadá skvěle na obrazovce. Zejména Paulie, kterého hraje Jeremy Luke, vyzařuje charisma a je neuvěřitelně zábavný. On a Tommy (Andrew Bongiorno) mají vynikající chemii a ve společných scénách z nich opravdu máte pocit, že jsou nejlepší přátelé,“ myslí si Cox.

Co se misí týče, tak remake Mafie má všechny hlavní mise z původní hry. Některé jsou ale změněny. „Například The Whore a The Priest [v české verzi Coura a Kněz] jsou spojeny do jednoho velkého úkolu – ale hra má velmi podobnou strukturu jako původní verze,“ prozradil Cox s tím, že nové vedlejší úkoly nepřidali, protože by přidání několika vedlejších misí nikdy neuspokojilo hráče toužící po dobrodružství v otevřeném světě.

V rozhovoru s Reflex.cz zástupce šéfa vývoje remaku Mafie potvrdil dvě nastavení pro policii. Výchozí nastavení je vhodné pro běžné hráče a netrestá za překročení rychlosti. Pro oldschoolové fanoušky je určena Simulace, v níž se má policie chovat stejně jako v Mafia: The City of Lost Heaven.

Podobně je to s nechvalně proslulou závodní misí Fair Play, která zejména na obtížnost lehká a normální nepředstavuje takovou překážku. Mise se odehrává na stejné závodní dráze, se stejným autem a stejným příběhem, ovšem hratelnost je mnohem benevolentnější. „Pro hardcore hráče, kteří touží po těžší výzvě, máme nastavení obtížnosti Classic, které je velmi obtížné a má spoustu nastavení upravených tak, aby byla hra co nejvíce podobná té původní,“ dodává Cox. Při testování vývojáři sledovali fanoušky, kteří při obtížnosti Classic nedokázali závod vyhrát několik hodin, ale přesto je závod bavil.

Mafia: Definitive Edition vyjde 25. 9. letošního roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.