Sony postupně prozrazuje detaily ohledně zpětné kompatibility na PlayStationu 5. Už je jasné, že na nové generaci konzole si nezahrajeme hry z PSOne, PS2 a PS3. Stejně tak víme o podpoře 99 procent her z PS4. Nyní nadešel čas vysvětlit, jak přesně bude kompatibilita fungovat, aby hráči nebyli zmateni a zbytečně se neptali.

Japonská společnost fungování zpětné kompatibility popsala na twitterovém profilu Ask PlayStation JP, když odpovídala jednomu zvědavému japonskému hráči.

„Pokud si chcete zahrát podporovanou PlayStation 4 hru na PlayStationu 5, můžete vložit Blue-ray disk do mechaniky konzole, pokud jde o fyzickou verzi, nebo stáhnout hru z knihovny, když se jedná o digitální verzi. Pamatujte, že pokud chcete hrát své PS4 hry, které vlastníte na Blu-ray discích, musíte se ujistit, že jste si koupili standardní model nové generace s Blu-ray mechanikou. Omlouváme se za případné nepříjemnosti způsobené nedostatkem konkrétních informací o zpětné kompatibilitě systému PS5.“

Jak vidno, Sony tímto potvrdila, že bude stačit vložit podporovanou hru do mechaniky, případně ji stáhnout z PlayStation Store, ale už nebude nutné stahovat žádnou aktualizaci.

Stojí za připomenutí, že některé PS4 a PS VR hry budou pro PlayStation 5 vylepšeny. Podle oficiálních stránek si hráči u nich mají užít rychlejší a plynulejší snímkovou frekvenci. Tady je vhodné ještě dodat, že u PS4 her bude fungovat DualShock 4, zatímco pro PS5 hry musíte mít nový ovladač DualSense. Také je dobré vědět, že PS5 podporuje headset PlayStation VR.

PlayStation 5 vyjde u nás 19. 11. letošního roku za 13 490 Kč (499 euro) za verzi s mechanikou a 10 790 Kč (399 euro) za Digital Edition. Známý analytik Daniel Ahmad tvrdí, že Sony vybrala nízkou cenu Digital Edition nejen kvůli tomu, aby konkurovala Xboxu Series X, ale také, aby přiměla své fanoušky koupit si model bez mechaniky a zvýšila svůj příjem. Podle analytika má Sony z prodeje third-party her na PlayStation Store až o 50 procent více než z fyzických kopií, zatímco u exkluzivit je to okolo 30 procent více ve srovnání s fyzickými kopiemi.