Vy jste to zvládli znovu! A já tady jen koukám s otevřenou pusou dokořán. Přisahám, že ani letos jsem Indiana sám za sebe nenominoval a nechal to čistě na vás. Ani jsme se o nominační fázi na Křišťálové Lupě nikde nezmiňovali. A přesto jste nám udělali radost a poslali nás do finále potřetí za sebou! Neexistuje lepší dárek pro naší redakci.

PRESTIŽNÍ OCENĚNÍ KŘIŠŤÁLOVÁ LUPA

Do ankety Křišťálové Lupy vybírá projekty jednak odborná porota, ale také vy. Do ankety se zařadí jen ty největší z největších. Hlasuje se o nejpopulárnější projekty, které na českém internetu najdete. Je to velmi prestižní cena nejen pro IT sféru. Do ankety se dostávají od e-shopů přes blogy, podcasty až po zájmové weby. Nikdy v historii ankety se nezařadil videoherní projekt. Až do před-minulého roku a minulého roku.

Hlasovat v letošním ročníku 2022 můžete do 1. listopadu zde.

V roce 2020 získal INDIAN 1. místo v kategorii Zájmové weby; tedy jako první herní projekt v historii této ankety. A před rokem jsme 1. místo obhájili ve stejné kategorii znovu. A tím si utvrdili pozici ještě jednou. Celá redakce snad už nemohla být šťastnější, protože takový projev podpory od vás nám opravdu pomohl.

Cena Křišťálové Lupy nám pomohla otevřít dveře k mnoha novým spolupracím. Rovněž potvrdila všem, že videohry skutečně jsou součástí kultury, kterou by neměl nikdo přehlížet. A ještě ke všemu se to stalo dvakrát za sebou, což už vyžadovalo hodně loajality a nadšení z vaší strany.

Jak vypadalo vyhlášení a předávání cen v minulém roce se můžete mrknout na webu České televize zde.

CO MÁME VŠE V PLÁNU?

Už jen ta nominace je věc, která nám dělá neskutečnou radost. Motivuje nás na všem pracovat a zlepšovat se. A moc za to děkujeme. Těší nás být už třetím rokem zařazeni mezi nejlepší zájmové weby českého internetu a rozhodně to nebereme jako samozřejmost. Díváme se na takové ocenění s obrovským respektem a úctou k vám.

Ale nemohu se ubránit a risknu se vám svěřit s jednou věcí. Letos když přemýšlím nad inovacemi a nad novými formáty – tak toho popravdě moc není. Stále pro vás recenzujeme. Stále vytváříme originální obsah – to ano. Ale z hlediska inovací webu a případného posouvání, například designu, jsme na tom už v roce 2022 hůře.

Říká se: „Neopravuj něco, co není rozbité.“ A vážně jsme rádi, že vás náš obsah baví natolik, že jsme se dostali do nominace – takže snad ani není rozbitý! Ale nedá mi to a prostě se i tak chci možná trochu omluvit za pomalejší tempo implementování nových věcí.

Nicméně, má to svůj důvod a hned se cítím veseleji a klidněji, když jsem si vypsal na papír, co vše máme v přípravě. Ve vývoji máme totiž hned několik „cool“ věcí.

Připravujeme aktualizovaný design webu, který v sobě automaticky zahrnuje i oficiální noční režim (my víme, je to pozdě, ale bude!). Nová livestream stránka respektuje moderní trendy (vylepšený chat a video na celou obrazovku).

Pracujeme konečně na zprovoznění řídícího panelu pro předplatitele RocketClubu. Integrujeme postupně hráčské fórum, které věříme, že podstatně obohatí volnější a off-topic diskuzi. Nový layout notifikací, věříme, že pomůže v orientaci mezi články a komentáři. Stále pracujeme na možnosti přidávat vlastní hry do databáze, a dokonce navrhovat úpravy, pokud narazíte na něco novějšího, než máme v databázi my. Nový design také trochu osvěží a zjednoduší čtení našich článků.

Připravujeme rovněž vylepšení bodového systému. A dokonce na pozadí připravujeme spuštění vlastního video-serveru, který nám dovolí vlastní přehrávač na těchto stránkách a bude nezávislý od YouTube, a ještě ke všemu bez reklam.

Jak vidíte, je toho hodně na co se těšit v nadcházejícím roce. Ale rovněž je potřeba připomenout, že všechny tyto úkoly jsou poměrně velké a náročné. Vyžadují spoustu času, a protože se o design a layout webu stará vyloženě má maličkost, tak iterace postupují pomalu. Za to ale věřím, že i nadále zůstaneme přehledným webem, bez přehršele reklamy a otravných pop-up oken.

CO JSME VŠE STIHLI?

Možná by ale stálo za to si připomenout, co se naopak zlepšilo za uplynulý rok. A kolik neviditelné práce vlastně celá redakce tvoří každý měsíc.

Čekací doba na vyhlášení soutěží a doručení výher byla zminimalizovaná na vyloženě pár dní po uzávěrce. Máme systém, který vybírá výherce rychleji, a také dost pomoci při organizaci soutěží. Takže jich máme na webu více, než kdykoliv předtím a výhry se k vám dostávají rychleji.

Miky, společně s dalšími členy redakce, pro vás každý den sepisuje každou velkou zprávu, která se ve světě udá. Opravdu si myslíme, že se můžeme trochu „chvástat“ tím, že pokud se něco v herním světě šustne, najdete to do pár minut i u nás v češtině. Víme, že kvantita občas možná nedosahuje kvality, ale snažíme se mezi tím vytvořit balanc. A podle komentářů to vypadá, že jsme na dobré cestě.

V poslední době jsme také zavedli větší účast na článcích celé redakce. A to pravidelnou. Méně se vám stane, že celý den vidíte jen články od Mikyho, snažíme se mu pomáhat, jak nám to jen produkce videí dovolí.

V rámci komunitních funkcí jsme zprovoznili viditelnost palců – která brání frustraci z určité toxicity, a zavedli jsme nová pravidla pro diskuze, aby nedocházelo k vyhroceným situacím, a to bez nutnosti zavřít komentářovou sekci úplně.

Snažíme se dělat více tematizovaných videí, která komentují aktuální dění na herní scéně a věříme, že se vám snad tyto analýzy líbí.

Z poslední doby musím připomenout například rozbor o otevřených světech, jaký dopad má únik GTA VI na herní průmysl, rozebrali jsme Unreal Engine 5, ukázali jsme hry, které by v dnešní době neprošly, anebo vysvětlili, proč je objektivně Diablo Immortal vážně velmi špatnou hrou.

Rovněž jsme se zaměřili na zlepšení vydávání recenzí. A to i v případě mé organizace času. Dlouho se nestalo, že byste museli na recenzi čekat rok, jako tomu bylo tehdy u Greedfallu.

Máme recenze na všechny důležité tituly v den padnutí embarga, nebo záhy po něm, jak nám to dovolí plán vydávání na YouTube. A to i v případě, že jsme museli obětovat většinu jiné produkce či času pro něco jiného. Víme, jak je to pro vás důležité, tak jsme podle toho začali organizovat čas produkce.

A je tady ještě jedna maličkost, která nám ale v následujícím roce dovolí začít tvořit trochu „větší“ věci. Investovali jsme do rekonstrukce studia. Zvětšili jsme ho na trojnásobek původní velikosti. Vybourali zeď a nyní nám prostor dovoluje dělat daleko větší formáty. Máme také ve výrobě fajnové nové kulisy!

Vybudovali jsme také druhé „menší studio“, odkud se vysílá pravidelně Showtime a vidcastová videa. Nejvíc ho využívá nyní NERDFIX, který díky tomu zvládá rychleji reagovat na aktuální popkulturní témata. Je tam také roh pro TECHFEED, kde se natáčí dobře u naší knihovny technologická videa. A protože malé a velké studio jsou oddělené prostory, teoreticky zvládneme dvě živá vysílání zároveň, když bude potřeba.

Takže pokud se například někdy stane, že bude potřeba natáčet Showtime, ale zároveň víme, že je potřeba pracovat na nějaké recenzi, nikdo už nemusí čekat, až se dotočí. Nyní tak zvládneme dosáhnout potenciální produkce i pro 4 videa denně (ne, že bychom to fakt zvládali takhle vytížit, to fakt ne, ale potenciál k růstu zde je).

Dovedli jsme také do finále projekt NA TAHU, který s námi odvysílal celou sezónu nejlepšího Dračího Doupěte v ČR. A dokonce jsme projekt podpořili do fáze, kdy si celá parta může dovolit vybudovat vlastní studio a pokračovat v nové sezóně s větší dynamikou a volností. To vše v radosti, v nezávislosti a hlavně tak, jak to lidi mají rádi.

Tohle mi třeba dělá radost. Když pomáháme startovat a rozšiřovat mezi komunitu další projekty, které se díky tomu mají šanci pořádně rozjet. A také představit vám.

Je poněkud těžké se vždy ohlédnout a vlastně si připomenout, že té práce jsme udělali hodně. Když člověk přemýšlí nad tím, co dokázal za uplynulých 12 měsíců – v hlavě vždycky nějak vytěsní ty bezesné noci u obrazovky, kdy se střihá video, aby ráno vyšlo. Nebo se do rána čeká na potvrzení zprávy, kterou chceme na webu mít co nejdřív. Ale to je naše práce. A my ji milujeme.

Možná nedošlo zatím k velkým a na první pohled viditelným zásadním změnám. Ale obecně v našem týmu nyní panuje snaha o „stabilizaci“. Najít čas na dělání super videí, článků, soutěží a obsahu, která nás i vás baví. A taky se z toho všeho nezbláznit.

Děkujeme moc za nominaci do letošního ročníku a pokud chcete, můžete pro nás hlasovat znovu i letos a tím nás zařadit do boje už o třetí cenu.

Nebudu vám lhát, dosáhnout takového milníku je moc hezká představa, ale konkurence je veliká! Takže je potřeba jako vždy hodně hlasů, aby se vůbec dalo uvažovat o postupu. Jako vždy se těšíme, jak to rozhodnete za nás!

KŘIŠŤÁLOVÁ LUPA POTŘETÍ?

Vím, že se pro mnohé budu opakovat. A že vás to asi už i unavuje číst nebo poslouchat. Ale opravdu moc děkujeme za veškerou podporu, za hlasování i nominaci. Opravdu to pomáhá udržet náš pořad v chodu. Motivuje to nejen komunitu, že je součástí něčeho většího, ale především i redakci, která se každý den snaží udělat Indian lepším.

Za celou redakci ještě jednou díky moc všem za nominaci, hlasování i ocenění v minulých dvou letech.

Pokud chcete, hlasovat můžete nejen pro INDIANa do 1. listopadu na tomto odkazu: kristalova.lupa.cz/hlasovani/