Na začátku letošní E3 konečně ukázaný Elden Ring byl rozhodně příjemným překvapením. Tříminutový gameplay trailer toho rozhodně ukazoval více než dost, řadu informací jsme se však dozvěděli až nyní. Prezident společnosti FromSoftware a zároveň hlavní designér tohoto akčního RPG se pro několik serverů v minulých dnech rozpovídal o tom, co nás ve hře čeká a nemine. A není toho málo.

Hlavní svět hry, tzv. The Lands Between, je rozdělen do šesti hlavních oblastí. Každé z nich vládne jeden polobůh, potomek královny Mariky. Ačkoli jsou podle všeho oblasti napojeny tak, aby jejich pořadí dávalo smysl, můžete se s nimi vypořádat v jakémkoliv pořadí chcete vy. Ne všechno vám má být přístupné už od začátku, ale do každé oblasti se budete moci dostat hned několika způsoby.

Každou z částí mapy navíc budete mít možnost prozkoumat nejen podle libosti, ale také několika různými způsoby. Na začátku hry nás má čekat jakýsi „průvodce“, který jasně naznačí, jaká cesta je zamýšlená, abyste se ve velkém světě neztratili. Kdykoliv ale můžete sejít a prozkoumávat, jak se vám zachce a kde se vám zachce. Každá z těchto šesti částí mapy navíc bude obsahovat svůj „hlavní dungeon“, stejně tak jako řadu klasických části, jako jsou katakomby, pevnosti, hrady a podobně.

Později ve hře navíc tyto části bude spojovat hub, jakási vaše „základna“, ze které se budete moci snadno dostat, kam potřebujete. Pravděpodobně tam najdeme v typické FromSoftware podobě například NPC, která naverbujeme, zachráníme nebo objevíme; obchodníky, kováře a další podobné postavy. Chybět také nebude ani možnost rychlého cestování.

S tím se navíc pojí levelování vaší postavy. Ačkoli se Hidetaka Miyazaki konkrétně nevyjádřil, zda se vrátí systém měny známý z dalších „souls“ her, trochu to zní, že ano. Nicméně má být doplněn o konstantní progres. Ať už se vydáte kamkoliv a budete dělat cokoliv, měli byste být odměňování nějakou formou jistého postupu. K tomu byla řečena i zajímavá věc – v Elden Ringu bude craftování předmětů.

Předměty můžete upravovat a vyrábět na cestách z materiálů nalezených ve světě. K dispozici je také více zdrojů pro obnovu zdraví, protože budete bojovat po delší dobu než dříve,“ řekl Miyazaki pro IGN.

Přečtěte si také: Čekají nás zajímavé návraty? Bandai Namco se nevzdává klasických her

Společně s craftováním a úpravou vybavení bychom my, jakožto hráči, měli mít výrazně větší svobodu v tom, jak budeme hru hrát. Údajně například k soubojům budeme moci přistupovat hned několik způsoby. Mezi takovými způsoby má být hned několik různorodých schopností a možnosti stealthu, ačkoli pravděpodobně ne tak rozšířeně, jako v případě Sekiro: Shadows Die Twice.

Elden Ring totiž nabídne možnost se skrčit a schovat se například ve vysoké trávě. To vám dovolí udělat například útok z krytu nebo backstab, obejít nepřátele nebo celou situaci kolem vyhodnotit v klidu a s rozmyslem. Mělo by jít údajně o poměrně jednoduchou a přímočarou implementaci stealthu, ale mělo by to stačit.

O něco složitěji je na tom například získávání nových skillů a možností; některé si budete moci koupit v obchodech, jiné vás naučí některá NPC, většinu z nich ale objevíte různě po světě. Do Elden Ring se také vracejí „weapon arts“ z Dark Souls 3. V něm měla každá zbraň svůj speciální útok, který ubíral manu; změnou v Elden Ringu nicméně je, že budete moci tyto weapon arty přenášet mezi zbraněmi. Miyazaki zmiňuje, že jich je ve hře zhruba sto.

Samozřejmě můžete kombinovat různé dovednosti s různými zbraněmi. Svou postavu si můžete vytvořit s různými zbraněmi a vybavením. Můžete se také učit magii. Takže když k tomu přidáte všechny tyto věci, myslíme si, že přizpůsobení vaší postavy bude ještě bohatší, a ještě rozmanitější než dříve,“ nechal se slyšet Hidetaka Miyazaki.

Pomoci vám budou moci ovšem i ostatní postavy nebo dokonce hráči. Tzv. „phantomové“ a „spirits“ se vracejí v plné síle. Některé z nepřátel, které porazíte, si budete moci vyvolat v rámci offlinového hraní na pomoc. Hidetaka Miyazaki na ně také kouká jako na „nepřímé sběratelské předměty“, měla by být zábava je nejen objevit, ale také využívat, protože každý z nich nabízí jiné strategické možnosti. Některé jsou určené přímo pro útok, jiné jako obrana, jiné zase k odlákání pozornosti. Navíc by mělo jít phantomy nějakým způsobem i vylepšovat.

Nechybí samozřejmě ani zmíněná kooperace, do jejíž detailů se sice nezacházelo, ale víme, že bude možná až pro čtyři hráče. A to jak ve velkých lokacích, tak u bossfightů. To znamená, že ani stejně jako v případě série Dark Souls nebo Bloodborne by neměla být kooperace možná napříč celou hrou od začátku do konce.

Co se týče samotného příběhu, a především jeho vyprávění, ten by měl z větší části zůstat pro FromSoftware poměrně typickým. Zmíněno nicméně bylo, že to nejzákladnější by mělo být o něco pochopitelnější. Motivy postav jsou jasnější, a ne všechno je tak abstraktní, jak už jsme si u tohoto vývojáře zvykli. Přesto by měl Elden Ring nabízet značnou hloubku, aby hráči – a v zásadě celá komunita dohromady – všechno objevovali sami.

Z dalších rozhovorů, například japonského Famitsu nebo ruského Igromania se můžeme dozvědět další zajímavosti. Například nás ve hře čeká čistokrevná mapa, nicméně dungeony ji mít nebudou. Hlavní dohrání hry by mělo trvat někde okolo 30 hodin v případě, že nebudete moc prozkoumávat nebo plnit vedlejší úkoly. Poškození z pádu je umírněno, abyste byli motivovaní k průzkumu.

To je asi tak to nejdůležitější, co jsme se o hře zatím dozvěděli. Na závěr si připomeňme, že Elden Ring vychází 21. 1. 2022 pro PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S.