V nedávném rozhovoru pro server Famitsu poskytli dva členové vývojářského týmu, který pracuje na remaku třetího dílu série Resident Evil, odpovědi na některé z palčivých otázek, které už delší dobu sužují nedočkavé hráče. Pojďme si tedy shrnout, co nového jsme se o hře dozvěděli.

Premisou titulu je strach, který budete v Raccoon City neustále prožívat při útěku před zdejším nepřemožitelným protivníkem známým jako Nemesis. Pokud jste si tedy při hraní dvojky rvali vlasy, zatímco vás skrz zdi neúnavně pronásledoval mohutný Tyrant, budete ve trojce doslova skučet bolestí. Nemesis je totiž agresivnější, rychlejší a především odolnější díky extrémně rozsáhlým mutacím s nebývalou silou, které z tohoto giganta se znetvořenou tváří činí doslova žijící noční můru, jež vás bude trápit po podstatnou část hry.

Mnoho herních prvků bylo oproti originálu změněno a přesunuto, pár věcí navíc ještě přibylo. Stejně tak se i příběh po vzoru remaku dvojky bude sice držet původní předlohy, aby si jej užili i veteráni, přesto ale v mnoha ohledech nabídne zcela nový a jedinečný zážitek doplněný unikátními tajemstvími, hádankami a předměty.

Oproti předloze bude remake mnohem akčnější hrou, která bude i v porovnání se dvojkou daleko dravějším zážitkem plným stupňovaného adrenalinu. Jestliže byl totiž příběh Leona a Claire hlavně o strachu ze zombíků, v RE: Nemesis naopak hraje hlavní roli právě akce.

Změny však nepotkaly jenom příběhovou složku hry. Stejně jako u předchozího remaku hře tvůrci vdechli zcela novou, líbivější tvář s pomocí nejnovější verze jejich RE Enginu, na kterém mimo druhého Residenta běžel například pátý díl série Devil May Cry. Většina lokací, nepřátel a postav se tak dočkala zcela nového designu, který však nadále zůstává věrný předloze.

Svého faceliftu se tak dočkala i jedna z nejoblíbenějších postav celé série, Jill Valentine. Agentka elitní jednotky S.T.A.R.S., se kterou jsme se ve hrách už několikrát setkali. Jill je však od své stařičké podoby téměř k nerozeznání. Tvůrci ale tvrdí, že si při její tvorbě dali záležet na tom, aby provedené změny nezničily obrázek milovaný zástupy věrných fanoušků.

Větší proměnou prošla postava Carlose Olivery. Kromě mnohem detailnějšího vzhledu si tento člen organizace U.B.C.S. prošel výraznou změnou osobnosti, která ale zapadá do příběhu. Navíc by to pořád měl být ten starý Carlos, jehož známe z původní hry. Vtipkující, starostlivý a zodpovědný vůči ostatním členům jeho jednotky. Remake by se navíc jeho charakter měl snažit více prokreslit v několika scénách, kde Carlos coby jeden z hrdinů skutečně zazáří.

Vývojáři dále slibují, že nás nečekají žádné průtahy a hra skutečně vyjde už začátkem letošního dubna/apríla, konkrétně 3. 4. na PC, PlayStation 4 a Xbox One. K tomu dodali, že Nemesis remake je z 90 % hotov a hru tak čekají už jen závěrečné úpravy a konečné pilování.

Zároveň s remakem ale vyjde i samostatný standalone titul Resident Evil: Resistance, který se zaměřuje především na 4v1 multiplayer. Kromě toho, co už víme, tedy že hru budete moci instalovat nezávisle na Nemesis a že s remakem nebude mít mnoho společného, se k nám nyní dostalo několik nových informací:

- Resistance staví na systému progrese, což v praxi znamená, že hráči budou moci své postavy levelovat.

- Mimo mapy známé už z bety čeká titul mnoho nových lokací, které však tvůrci hodlají nadále obohacovat.

- K již hratelným charakterům se také přidají dvě nové postavy, stejně jako několik dalších ovladatelných protivníků, tzv. Masterminds, proti kterým budou party hráčů společně bojovat.

Na konec se hodí zmínit menší zajímavost, která se týká loňského remaku RE2. Navzdory tomu, že se jedná o velice dobře optimalizovanou hru, měl titul menší problémy s vykreslováním vzdálenějších zombíků, kteří sebou nepříjemně škubali, protože jejich snímkovací frekvence padala dolů, a to pravděpodobně proto, aby si hra udržela plynulejší chod na PC.

Naštěstí se ale objevilo řešení v podobě nedávno vydaného modu (autor WT3WD), který tento problém dokonale řeší a zombíkům umožní běžet i na 60 FPS. Mimo těch si samozřejmě můžete nastavit i variabilní snímkovací frekvenci. Mod najdete zde.