Současnou generaci konzolí vyhrál PlayStation na plné čáře. V Microsoftu jdou ale znovu do boje a doufají, že se jim postupně podaří přesvědčit hráče, aby si koupili Xbox Series X, případně levnější a méně výkonný model Xbox Series S. I když americká společnost prohlašuje, že jim na prodejích konzolí tolik nesejde a spíše myslí na předplatné Xbox Game Pass, stejně tak na Windows 10 verze svých first-party titulů. I z toho důvodu nebudou opět zveřejňovat, kolik kusů konzolí prodali.

Microsoft to nebude mít jednoduché. Sice rozšiřuje zástup svých studií, v poslední době koupil Bethesdu se značkami jako Doom, Wolfenstein, The Elder Scrolls nebo Fallout, ale u hráčů stále převládá větší zájem o PlayStation 5. Dokládá to průzkum společnosti VGM, která se ve dnech od 23. do 25. 9. letošního roku ptala amerických hráčů na novou generaci konzolí.

Průzkumu se zúčastnilo 551 hráčů. Patnácti procentům se podařilo bez problémů předobjednat novou konzoli, přičemž 72 % si vybralo PlayStation 5 s Blu-ray mechanikou, zatímco 10 % Digital Edition. Xbox Series X dosáhl na 30 % a 8 % patří Xboxu Series S. Ano, čísla nesedí, ale je to z důvodu, že si někteří objednali více než jednu konzoli.

29 % respondentů při předobjednání konzole neuspělo, 58 % z nich si chtělo koupit standardní PS5, 40 % Xbox Series X, 21 % PlayStation 5 Digital Edition a 11 % Xbox Series S.

Zajímavé je další zjištění. 52 % dotázaných se rozhodlo, že si koupí PS5 do konce letošního roku poté, co viděli Spider-Man: Miles Morales. 42 % přesvědčilo nové God of War (Ragnarok) a 32 % Final Fantasy XVI. 45 % zájemců si chce koupit PS5 kvůli exkluzivitám, zatímco 42 % fanoušků Xboxu Series X/S kvůli Xbox Game Passu - v té době ale 63 % nevědělo o koupi Bethesdy.

U Microsoftu se ukázalo, že 45 % respondentů chce Xbox Series X/S kvůli Halo Infinite, 26 % kvůli novému Fable a 24 % přesvědčila Forza Motorsport 8.

Jeden by řekl, že si nová generace podmaní trh do konce letošního roku, ale analytik Mat Piscatella to vidí jinak. Problémem je počet dostupných kusů, nebude jich tolik. Navíc v tom má sehrát roli i skutečnost, že spousta her bude dostupná nejen na PlayStation 5 a Xbox Series X/S, ale také na PS4 a Xbox One. Z toho důvodu nebudou hráči tolik spěchat a situace má využít Nintendo se svým Switchem. Právě hybrid konzole a handheldu má být nejprodávanější konzolí roku 2020 a zařízení má být nejčastějším dárkem (co se týče konzolí) pod stromečkem. O PS4 a Xbox One už nemá být takový zájem, také z důvodu zpomalení výroby, plus si hráči raději počkají na next-gen.

Co se her týče, tak si je analytik jistý, že nejprodávanější hrou roku 2020 bude Call of Duty: Black Ops Cold War a série Call of Duty se ukáže jako nejprodávanější značka ve Spojených státech již po dvanácté po sobě.