Bezdrátový ovladač DualSense pro PlayStation 5 přináší nevídanou hmatovou odezvu a adaptivní spouště. Díky těmto dvěma netradičním novinkám se mají hráči více ponořit do hraní a odnést si z něho nový druh zážitku. Před časem si DualSense pochvalovali tvůrci série DiRT 5, kteří díky tomu budou moci simulovat do našich prstů a rukou rozdílné povrchy tratě nebo nám dát pocítit intenzivní brzdění. To společnost Sony při prezentaci gamepadu zmiňovala například rozdílný pocit při natahování luku.

Těmto informacím dává za pravdu vyjádření Micaha Jonese, který je spoluzakladatelem studia TeamKill Media a společně se svými třemi bratry a dalšími zaměstnanci pracuje na hororové střílečce Quantum Error. Ta zavítá na PlayStation 5 a PlayStation 4.

Studio TeamKill Media má devkit PS5 již nějakou dobu k dispozici a může pracovat na tom, aby jejich hra využila hmatovou odezvu i adaptivní spouště. Jakým způsobem?

„Uděláme například to, že každý výstřel ze zbraně bude vibrovat na straně ruky, která drží držadlo zbraně,” přibližuje Jones první věc pro Official PlayStation Magazine. Jako další mají v plánu, aby vibrace ovladače byly dynamické v závislosti na tom, kam vás nepřítel zasáhne.

„Když hrdina položí levou ruku na dveře, které budou horké, ovladač začne vibrovat na levé straně, aby varoval hráče před explozí, která by následovala po jejich otevření,“ dozvídáme se další zajímavost o možnostech DualSense.

Přečtěte si také: Technologické demo Unreal Enginu 5 předvedeno na PS5

PS5 bude podporovat také ray tracing. Vývojáři chtějí sledování paprsků v reálném čase u Quantum Error využít a zkrášlit grafiku o lepší nasvícení, světla, stíny a efekty. Díky ray tracingu má být atmosféra skutečně temná, aby hráčům navodila lepší pocit z hororové hry. Taková atmosféra má být intenzivnější a realističtější. „Věříme, že to bude jiný zážitek, než to, s čím se hráči dosud setkali,“ uvedl tvůrce.

Poslední část rozhovoru se zaměřila na využití technologie pro 3D zvuk. „Při vyvolávání hororového pocitu a jeho udržení hraje důležitou roli také zvuk. Chceme, aby se hráč cítil jako by byl ve hře, zvuk ho pohltí, vnímá polohu a směr nepřítele,“ dodal jeden z vedoucích týmu TeamKill Media.

Je zajímavé, jak menší studio hodlá naplno využít nové možnosti PlayStationu. Pokud opravdu dodrží to, co Micaha Jones řekl, tak to bude zajímavé a velké vývojové týmy dokážou jistě ještě více.

Quantum Error připomíná Dead Space. Ve hře hrajeme za Jacoba Thomase, hasiče ze San Francisca, jenž je poslán do Monad Quantum Research Facility. Tohle tajemné zařízení se nachází 30 mil od pobřeží Kalifornie a nečekaně začalo hořet. Ukázalo se, že příčinou požáru jsou neznámé entity. Když Thomas se svým kolegou Shanem Costou a zbytkem týmu dorazí na místo s úmyslem zachránit co nejvíce životů, zjistí, že záchranná mise se mění v boj o jejich životy. Na začátku se budeme bránit pouze sekerou, časem se dostaneme k rozsáhlému arsenálu zbraní. Záběry byly pořízeny na PS5.

Přečtěte si také: Ovladač DualSense dle jednoho vývojáře umožní vytvářet ještě úžasnější zážitky

TeamKill v minulosti pracovali na first-person hororu Kings of Lorn: The Fall of Ebris pro PC a PS4. Quantum Error je jejich první velký projekt.

Konzole PlayStation 5 vyjde koncem letošního roku, Quantum Error měl dorazit ve stejném termínu, ale TeamKill Media očekávají dokončení jejich titulu spíše v roce 2021.