Hitman 3 má být zakončením trilogie „World of Assassination” započaté v roce 2016 a svého oznámení dočkal už na představení her pro PlayStation 5 před přibližně dvěma týdny. Během čtvrtečního odpoledne došlo na pravidelný stream IO Monthly, v němž komunitní manažer Travis Barbour a komunitní vývojář Clemens Koch znovupředstavili a jenom mírně objasnili Hitman 3 a situaci kolem.

Jak už víme, hra vyjde v lednu/januáru příštího roku pro PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X a nabídne šest sandboxových lokací hned při vydání. Jednou z nich bude i pomocí gameplay traileru představená Dubaj, konkrétně nejvyšší budova světa Burdž Chalífa, která zároveň představuje úvodní lokaci hry. Pravděpodobně se tak nebude opakovat situace s druhým dílem a Hawke's Bay, kdy byla první lokace opravdu velmi malá. Na představení dalších si ovšem budeme muset počkat, nicméně trailer poukazuje na masivní sídlo někde na anglickém venkově a co vypadá jako noční tokijská ulice. To by údajně měly být další lokace, které navštívíme, ačkoli jejich přesnější zasazení oznámeno nebylo.

Jak už bylo řečeno, má jít o zakončení trilogie World of Assassination. Máme se tak dočkat plnohodnotného závěru příběhu o lovu Partnerů Providence - zejména pak Constanta - po boku Lucase Greye. Prozrazeno každopádně bylo, že po stránce příběhu bude hra trochu více aktivní. Především pak v průběhu jednotlivých misí, nikoliv jenom mezi nimi, a celý tón hry bude trochu temnější a vážnější.

V tomto případě oba vývojáři nabídli jednoduché srovnání s předchozími dvěma díly, kde poukazují na fakt, že první díl působil velmi profesionálně a čistě, druhý díl zase nevážně a hravě a třetí má být právě dospělejší. Přesto si má zachovat dávku černého a do jisté míry absurdistického humoru, pro nějž je série známá.

Ačkoli ale má hrát celý příběh trochu větší roli a filmečky mezi misemi mají být nejvíce podobné těm, které jsme měli možnost vidět v přídavných balíčcích pro druhý díl (to znamená in-game cut-scény místo předrenderovaných), vývojáři se stále dušují, že na prvním místě je hratelnost a sandbox.

V neposlední řadě pak kromě informací, že je hra tentokrát vydávaná přímo studiem IO Interactive (nikoliv tedy opět Warner Bros.), určitě potěší fakt, že se dočkáme přesunu našeho postupu z druhého do třetího dílu. Všechny odemknuté zbraně, předměty a obleky by se tedy měly automaticky odemknout i ve trojce, která má zároveň sloužit jako velký hub pro všechen obsah celé trilogie. Pokud tak vlastníte první a/nebo druhý díl, budete moci znovu navštívit v posledním pokračování i všechny jejich lokace.

Ve výsledném součtu to tedy znamená, že tak budeme moci znovu navštívit Paříž, Sapienzu, Marakéš, Bangkok, Colorado a Hokkaidó z prvního dílu a Hawke's Bay, Miami, Santa Fortunu, Bombaj, Whittleton Creek, Isle of Sgail, New York, Haven Island, Himmelstein, Hantu Port a Sibiř z druhého dílu, jeho placených přídavků a módu Sniper Assassin.

O tom, jak bude přesun postupu probíhat podrobněji, se dozvíme až později. Zejména pak jak tomu bude v případě vlastnictví hry na nových konzolích.

To je každopádně pro aktuální informace vše. Na potvrzení nových mechanik, o nichž víme, že mají také dorazit, si nejspíše budeme muset počkat do příštího měsíce případně dalších IO Monthly.