Hideo Kodžima má velmi dobré vztahy se Sony. Při vývoji netradiční akce Death Stranding využil Decima engine od Guerrilla Games a mohl se spolehnout také na podporu tohoto nizozemského studia. Spolupráci s japonskou společností tvůrce série Metal Gear Solid navázal i v případě jeho nového titulu.

Kodžima obdržel od Sony prototyp telekonferenční technologie MADO, kterou používá k dohledu nad motion capture probíhající ve Spojených státech. Nahrávání pohybu podle všeho probíhá ve studiu Sony Santa Monica, kde vzniklo God of War. Tenhle tým své prostory a technologii pro motion capture běžně pronajímá jiným firmám, natáčely se zde například cut-cény pro Resident Evil 8: Village od Capcomu. Přednost ale vždy mají studia Sony, což malinko podporuje spekulace, že do nového projektu japonského tvůrce je opět zapojena Sony.

Kodžima údajně pracuje na nejméně dvou velkých projektech, podle neoficiálních zpráv jeden vzniká ve spolupráci se Sony a druhý ve spolupráci s Microsoftem.

Že má Hideo Kodžima dobré vztahy s vedoucími Sony, dokládá blahopřání od Jima Ryana (prezident Sony) a Kiichira Urata (vedoucí oddělení vztahů s externími partnery Sony). Oba poblahopřáli japonskému tvůrci za jeho poslední ocenění. Kodžima získal jednu z nejprestižnějších japonských kulturních cen za vynikající úspěchy v různých oblastech umění. Šéfové PlayStationu mu poslali dvě kytice a víno.