Loňský rok rozhodně nepatřil mezi ty nejlepší, ale čísla společnosti SuperData jasně ukazují, že se hernímu průmyslu dařilo opravdu skvěle. Tahle americká společnost zabývající se sběrem dat a čísel vydala své roční hlášení, které poukazuje na hned několik zajímavých věcí. Zejména to, že od roku 2019 došlo v rámci digitálních her k 12% nárůstu příjmů.

Celkové příjmy za loňský rok v rámci her a digitálních médií měly dosáhnout 139,9 miliard amerických dolarů, respektive necelých tří biliónů korun. O největší procento příjmů se postaraly free-to-play hry, které mají mít na svědomí 78 %; z toho konkrétně na asijském trhu s 59 %. Hry Tencentu jako Honor of Kings a Peacekeeper Elite měly každá vydělat přes 2 miliardy dolarů (42,6 miliard korun).

Díky silnému nárůstu mobilní platformy je také Roblox údajně třetí nejvýdělečnější hrou loňského roku - dokonce výdělečnější než Fortnite, který měl vydělat přes miliardu dolarů (21,3 miliard korun). Příjmy „prémiových“ (placených) her se poté měly od předminulého roku dostat o 28 % nahoru; růst free-to-play her se pozvedl „pouze“ od 9 %.

Nejvýdělečnější placenou hrou je Call of Duty: Modern Warfare (zejména díky úspěchu neplaceného battle royale módu Warzone) s výdělkem 1,913 miliard dolarů (40,8 miliard korun). Do seznamu nejvýdělečnějších her se také řadí FIFA 20 (ano, 20), GTA V, NBA 2K21, Call of Duty: Black Ops Cold War, Cyberpunk 2077 (který měl vydělat 609 milionů dolarů (13 miliard korun)) nebo Animal Crossing: New Horizons.

Mezi další zajímavá čísla hlášení americké společnosti patří i to, že herní video-obsah sám o sobě vydělal 9,3 miliard dolarů (necelých 200 miliard korun) a nalákal 1,2 miliard diváků. Mezi nejsledovanějších obsah mají patřit crossovery mezi značkami (jako příklad je uvedena spolupráce Fortnitu s Marvelem) a známé osobnosti (kongresmanka Alexandria Ocasio-Cortez, která streamovala Among Us).

Krásného nárůstu se dočkaly i platformy pro virtuální a rozšířenou realitu. Dohromady tzv. „XR“ platformy vydělaly 6,7 miliard dolarů (142,8 miliard korun), přičemž příjmy z VR her stouply o 25 % na 589 miliónů dolarů (12,5 miliard korun). O největší zájem o VR platformu se zasloužila hra Half-Life: Alyx a headset Oculus Quest 2.

Společnost SuperData své hlášení zakončuje několika předpověďmi pro letošní rok. Zejména to, že se strategie tří velkých herních společností (Microsoft, Sony a Nintendo) budou nadále rozcházet; zatímco se například Sony zaměřuje na exkluzivní hry, Microsoft buduje svůj „Netflix her“ Xbox Game Pass, který měl mít z roku 2019 na 2020 179% nárůst příjmů a 175% nárůst uživatelů. Další předpovědí je to, že velké společnosti budou nadále kupovat (malá) studia. Připomeňme si, že Microsoft úspěšně odkoupil ZeniMax Media a EA se nejspíš podaří získat Codemasters.

Závěrem ještě připomínáme, že web Gamesindustry.biz také vydal některá zajímavá data, o kterých jsme psali před několika dny.