Podle všeho hry, které zrovna vyšly na PlayStation 5, využívají úplné minimum z možností, které PS5 zvládne nabídnout. Vyjádřil se k tomu technologický ředitel ze studia Insomniac Mike Fitzgerald. Dle jeho názoru, který řekl v rozhovoru s IGN, totiž pravý potenciál nového hardwaru uvidíme až v průběhu let.

Spider-Man: Miles Morales je jasnou ukázkou, že s novou generací přišel obrovský skok v konzolovém hraní. Hra vám dokáže nabídnout jak skvělou grafiku, tak i plynulou hratelnost. Plus je tu nový ovladač DualSense, který má také pár triků v rukávu. Vývojáři mají rozhodně s čím pracovat a za pár let se jistě dočkáme famózních her.

Fitzgerald se k možnostem PlayStation 5 vyjádřil takto: „Je poznat, že se dotýkáme pouze povrchu toho, co s hardwarem jako je PlayStation 5 zvládneme udělat. To, že můžeme vzít model jako je Spider-Man a udělat všechno hodně rychlé. Dokonce i hra Ratchet and Clank, na které pracujeme, se o tohle dost opírá."

Fitzgerald si také myslí, že jelikož herní vývojáři budou rok, co rok více obeznámeni s hardwarem a možnostmi PlayStation 5, umožní jim to vytvářet „šílenější a šílenější“ herní zážitky.

Když se nad tím zamyslíte, tak má Fitzgerald vlastně pravdu. Stačí se podívat, jaké hry vycházely při vydání PlayStation 4 a jakých jsme se dočkali na konci jeho éry. Vezměte si například Assassin's Creed IV: Black Flag, které vyšlo v roce 2013, a porovnejte ho s Ghost of Tsushima, jenž zakončilo pouť PS4. Rozdíl je opravdu markantní, a to obě hry vyšly na stejnou konzoli.

Nová éra PlayStationu nám teprve začíná, avšak už v tuhle chvíli si můžeme zahrát pecky jako je Spider-Man: Miles Morales, Demon's Souls Remake nebo Sackboy: A Big Adventure. Tyhle hry sice můžou v tuhle chvíli vypadat luxusně, ale stále se nacházíme na startu. Kdo ví, jak dobře budou vypadat ve srovnání s hrami, které tuto éru budou zakončovat?