Pátý filmový Indiana Jones se nám konečně představil v plné parádě. Dočkali jsme se totiž prvního traileru a také finálního názvu snímku, který zní Indiana Jones and the Dial of Fate. A i když pomineme, jak herně takový název zní, můžeme říct, že se něco začalo dít i na videoherním poli. Zatím nepojmenovaný Indiana Jones, kterého chystá Bethesda a studio MachineGames, v němž vznikaly novější díly série Wolfenstein, totiž na pozadí vývoje obdržel důležitou posilu.

Do MachineGames nově nastoupil Jens Andersson, veterán ze Starbreeze Studios, aby se ujal pozice ředitele designu herního Indiany Jonese. Andersson je přitom jako vedoucí designér podepsán pod kultovními klasikami od Starbreeze, mezi něž patří první The Darkness nebo stealth akce The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay.

MachineGames koneckonců tvoří řada tvůrců původem ze Starbreeze Studios, takže určitě nepřekvapí, že Andersson ve zprávě zveřejněné na Twitteru hovoří o radosti z možnosti pracovat s nejstaršími a nejlepšími přáteli, stejně jako s talentovanými nováčky. Také slibuje, že nový herní Indiana Jones bude něco speciálního, jelikož je nadšený z toho, co studio chystá, a ze způsobu, jakým na hře pracuje.

Jens Andersson také prozradil, že už v roce 2009 byl zaměstnán jako vedoucí designér v dnes už neexistujícím studiu LucasArts právě kvůli vývoji hry s Indianou Jonesem v hlavní roli. Tento projekt byl ale podobně jako celá řada titulů vznikajících v posledních letech dlouhodobě neudržitelné existence LucasArts zrušen. A to ještě dřív, než vůbec Andersson nastoupil, proto hned v následujícím roce studio opustil, aby se na 12 let vrhl na dráhu nezávislého vývojáře. Nyní se vrací, aby mohl vytvořit to, v co v minulosti doufal.

O samotném projektu toho bohužel stále moc nevíme. S určitostí ale poznáme při hraní Indianu Jonese na vrcholu jeho kariéry, takže nepůjde o adaptaci nebo doplněk nového filmu, který je z větší části zasazený do roku 1969. Todd Howard, kreativní ředitel studia Bethesda Game Studios, jenž nového herního Indyho produkuje, se však o hře krátce rozpovídal v podcastu Lexe Fridmena, během něhož přišla řeč i na vesmírné RPG Starfield od Bethesdy Game Studios nebo seriálový Fallout od Amazon Studios.

Howard nás znovu ujistil, že studio MachineGames je pro vývoj nové hry s Indianou Jonesem v hlavní roli ideální a že půjde o milostný dopis Indymu. I proto určitě nepřekvapí, že doktor Jones bude ze všeho nejdůležitější. „Můžete hovořit o světě Indiany Jonese, ale je to on, je to ta postava. Jen bych řekl, že [hra] je míchanice, je unikátní a není to záměrně jedna věc. Takže dělá řadu odlišných věcí, které jsme ve hře chtěli udělat. Je to unikátní hra.“

Mimochodem, shodou okolností se i Howard pokoušel v roce 2009 oslovit LucasArts a mateřskou společnost Lucasfilm s nápadem na hru Indiany Jonese. Tyto plány, jež měly být v režii přímo Bethesdy Softworks jako vydavatele a Bethesdy Game Studios jako vývojáře, ale nedopadly. Nicméně dopadla jistá hra jménem The Elder Scrolls V: Skyrim, o níž jste už možná slyšeli a jíž jste možná hráli i na svém termostatu. Nyní tak celý nápad dostává druhou šanci a na jeho realizaci se podílí člověk, který měl v roce 2009 pracovat na jiném a nakonec také nezrealizovaném herním zpracování Indyho dobrodružství. Herní průmysl je někdy vážně plný pozoruhodných paradoxů.