Po dlouhých letech, kdy se Valve soustředilo na multiplayerové hry jako Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2 a Artifact, se konečně rozhodlo zamířit zpět do vod singleplayerových zážitků se slavným návratem kultovního Half-Life. Není zde pochyb, že se jednalo o správný tah, jelikož na Half-Life: Alyx, jak se jmenuje nejnovější hra od této americké společnosti, se snáší chvála ze všech stran. Dokonce se o ní mluví jako o jedné z nejlepších VR her doposud. Podobně se o hře vyjádřil i Strnadik ve své recenzi, kterou si můžete zopakovat níže.

Toho všeho si je vědom i Gabe Newell (také známý jako GabeN) a sám neskrývá nadšení z budoucnosti singleplayerových her. V posledním vydání magazínu Edge se rozpovídal o umělé inteligenci. Věří, že pokroky v technologii AI mohou zahýbat s miskami vah a hry pro jednoho hráče budou mít zase jednou navrch před těmi multiplayerovými. 

“...v příštích několika letech - a pokud byste se mě ptali, tak dle mé malé výpočetní tabulky je to okolo devíti let - budeme mít takovou umělou inteligenci, která zvládne udělat cokoliv, co dokáže jakýkoliv chytrý jedinec. Vytvořit jednoho takového umělého člověka bude zprvu stát něco jako miliardu dolarů, postupně však tato cena bude klesat a bude klesat velice rychle, až se dostaneme do bodu, kdy ve vašem počítači budou žít desítky, či stovky takových lidí. Jejich využití pak udělá singleplayerové hry mnohem více zajímavější.”

Umělá inteligence, která sama dokáže vytvářet nekonečné singleplayerové hry, jež sami v sobě dokážou vytvářet zajímavý a bohatý obsah, je dle Newella k nám velice blízko. Tento scénář je k nám mnohem blíže, než bychom si prý dokázali před 5 lety vůbec představit. 

Tato představa se zdá být velice futuristická, jelikož umělá inteligence bývá většinou největší slabinou AAA her. Doufáme tak, že Gabe Newell ví něco, co my nevíme a bude mít zase jednou pravdu. Každopádně, nesmíme zapomínat i na fakt, že tvořit singleplayerové výpravné hry je mnohem náročnější, než vývoj multiplayerové akce. Už jen proto, že vývojáři musí pracovat na zajímavém scénáři, či cut-scénách. Po tomto interview jsme tak mnohem více zvědaví, kam dál bude směřovat scéna singleplayerových her.