Další hrou, která byla postižena situací ohledně covidu-19, se stal akční RPG titul Final Fantasy XVI. Producent Naoki Yoshida, který předtím slíbil nové detaily do konce roku 2021, nyní informoval fanoušky na Twitteru o této nepříjemné skutečnosti. Došlo k prodloužení vývoje téměř o šest měsíců.

Yoshida píše, že tento slib bohužel nedodrží a nových informací ohledně titulu se komunita dočká nejdříve až na jaře roku 2022. Decentralizace pracovního prostředí, umožňováním práce z domu, je přítěží pro hladký průběh vývoje, napsal Yoshida v prohlášení.

Hra je vyvíjena pro PlayStation 5, což má za následek větší počet členů v týmu, a tedy větší nároky na protiepidemická opatření ve studiu. Hlavním důvodem zdržení je údajně ztížená komunikace s tokijskou kanceláří, která je z důvodu distanční práce přetížena. To způsobilo velká zdržení.

I když tuto zprávu všichni neradi slyší, tak Yoshida uklidňuje a tvrdí, že za rok 2021 se snažili tyto problémy způsobené prací z domu vyřešit a díky tomu rok 2022 vypadá pro vývoj lépe. To by mělo mít za následek zvýšení kvality grafiky, zdokonalení soubojových systémů, dokončení cut-scén a vylepšení grafické kvality.

Přečtěte si také: Na Final Fantasy XVI se pracuje nejméně čtyři roky

Nyní je hlavním cílem vývojářů hru dodělat tak, aby byla připravena na vydání. Zrychlení vývoje by se mělo projevit už v prosinci. Yoshida se za celý tým omlouvá a děkuje fanouškům za jejich trpělivost.

Více se dozvíme na jaře 2022, kdy je v plánu velké odhalení.