Málokdo si dnes ještě vzpomene, že jsme se před zhruba deseti lety mohli dočkat filmu ze světa Mass Effectu. Studio Legendary Pictures zakoupilo práva na zfilmování Mass Effectu již v roce 2010, tedy v době vydání a kralování Mass Effectu 2, a film měla distribuovat společnost Warner Bros. Nakonec jsme se však snímku nikdy nedočkali a nyní konečně víme, proč tomu tak je.

Mac Walters ze studia BioWare, který při vývoji nedávno vydané remasterované herní trilogie pod názvem Mass Effect: Legendary Edition plnil funkci ředitele vývoje, se v rozhovoru pro server Business Insider rozpodíval o důvodech zániku filmového Mass Effectu. Na rozhovor upozornil například server IGN.

Přečtěte si také: Mass Effect: Legendary Edition nyní spustíte i s nestandardními písmeny v uživatelském jménu Windows

Podle Walterse byl jeden z hlavních důvodů boj s otázkou, jak řádně převést značku na filmová plátna, potažmo do formátu filmového blockbusteru: „Bylo to, jako kdybychom vždy bojovali se značkou. Jaký příběh hodláme vyprávět v 90 až 120 minutách? Bude odpovídat značce?“ Nešlo však o jediný problém, další překážkou při vzniku filmu byla změna ve vedení Legendary Pictures. „Poté už se na to nikdy nenavázalo, ne že by tu ale nebyla snaha,“ dodává Walters.

Mac Walters dále naznačil, že z jeho pohledu by měla adaptace Mass Effectu větší smysl jako seriál než jako film, zvlášť s ohledem na podobnosti procesu psaní různých epizod seriálu a jednotlivých částí herní trilogie. Zajímavé přitom je, že právě o seriálu ze světa Mass Effectu se již nějakou dobu spekuluje. Naposled tyto spekulace rozvířil herec Henry Cavill, představitel filmového Supermana a seriálového Geralta z Rivie, který před několika měsíci naznačoval, že by se něco se značkou Mass Effect mohlo chystat. Oficiální cestou jsme se však dodnes žádného oznámení nedočkali.

Filmový Mass Effect zároveň není jediným zrušeným nebo opuštěným projektem využívajícím tuto značku. Kniha BioWare: Stories and Secrets from 25 Years of Game Development kupříkladu odhalila plány na hru Mass Effect: Corsair pro Nintendo DS. Na ní pracovali autoři Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood, přičemž jsme se v ní měli stát vesmírným korzárem, který by létal vesmírem ve své lodi, plnil mise a hromadil kredity. Počítalo se s pohledem z třetí osoby, větvenými dialogy a dokonce s multiplayerem.

Tento titul měl vyplnil mezeru mezi prvním a druhým dílem Mass Effectu, nakonec ji však vyplnila hříčka Mass Effect: Galaxy pro iOS, zatímco Corsair byl zrušen a jeho autoři se přesunuli k vývoji Mass Effectu 2 a Dragon Age: Pramenů. Za zrušené pak můžeme považovat i plány na jakékoliv singleplayerové DLC pro rozporuplně přijatou hru Mass Effect: Andromeda z roku 2017.