Na nechvalně proslulém fóru 4chan se objevila zpráva, že očekávané Fable bylo interně restartováno. Většina týmu měla nejnovější verzi označit za nehratelnou a mělo být rozhodnuto v podstatě začít od nuly v Unreal Enginu, zatímco předtím měl být použit upravený Forzatech, jenž pohání série Forza Motorsport a Forza Horizon.

Tyhle nepodložené informace shodil ze stolu novinář Christopher Dring z GamesIndustry, když napsal, že to není pravda.

Nikdo z Microsoftu nebo studia Playground Games se ke zprávě nevyjádřil. Nezbývá než doufat, že vývoj Fable jde podle představ týmu a my se ho dočkáme ve verzích pro Xbox Series X/S a PC.

Prozkoumejte zemi plnou fantastických tvorů a úžasných míst.

LÁKAJÍ VÝVOJÁŘI NA NOVÉ FABLE

Nedávno bylo oznámeno, že na vývoji se podílejí vývojáři Deus Ex ze studia Eidos Montreal. Zatímco Andy Robinson z VGC od svých zdrojů zjistil, že vývoj bude trvat ještě mnoho let. Kvůli tomu se Fable s největší pravděpodobností objeví až na konci generace Xboxu Series.

Co od Fable čekat? Autoři dříve mluvili o rovnováze mezi starými a novými nápady, které jim umožní posunout zážitek na novou úroveň. Šéf Xbox Game Studios přirovnává Fable k novým filmům Star Wars. Jisté je, že půjde o RPG zasazené do otevřeného světa.

Se scénářem pomůže Andrew Walsh, jenž do Playground Games nastoupil loni v listopadu. Walsh poslední čtyři roky strávil v Guerrilla Games. Od listopadu 2018 do září 2022 byl senior scenáristou Horizon Forbidden West a od června 2019 na volné noze pomocným režisérem příběhu Horizon Call of the Mountain.

Hlavní osobou odpovědnou za příběh Fable je Anna Megill. Jedná se o oceňovanou a zkušenou scenáristku, která má na kontě příběhovou akci Control od Remedy, kde byla také šéfkou týmu zodpovědného za příběh, a její stopy najdeme také v Dishonored: Death of the Outsider a Guild Wars 2.

Megill pro Playground Games začala pracovat v létě loňského roku poté, co opustila Ubisoft, kde spolupracovala na dosud nevydané akci Avatar: Frontiers of Pandora od autorů The Division. Podle dostupných informací se studio blíží k hranici 400 zaměstnanců. Nevíme ale, kolik přesně jich pracuje na Fable.

Nicméně, ještě v minulém roce se tým formoval, takže můžeme očekávat vydání nejdříve za 3-4 roky. To jde ruku v ruce se včerejším článkem, že vývoj úplně nových AAA her trvá více než 4 roky.