Epic se připojuje ke společnostem Microsoft, Sony, Nintendo a říká, že u nich budou loot boxy méně nepředvídatelné a budete vědět, co v nich je.

Podle oznámení na gamesindustry.biz bude Epic vyžadovat, aby vývojáři, kteří chtějí mít loot boxy ve hře, zveřejnili vzácnost, či pravděpodobnost získání náhodných položek v loot boxech. Epic by tedy měl začít dodržovat transparentnost ESA, stejně tak jako Microsoft, Sony a Nintendo.

Začátkem tohoto týdne sdružení Entertainment Software Association (ESA) zveřejnilo oficiální prohlášení, že Microsoft, Nintendo a Sony budou implementovat zásady vyžadující nové hry vydané na jejich platformách, aby zveřejňovali informace o relativní vzácnosti nebo pravděpodobnosti získání náhodných virtuálních položek. “Sazby za loot box musí být zřetelně a snadno dostupné", a požadavek se bude vztahovat na všechny aktualizace po spuštění, které tuto funkci zavedou.

Tato politika vstoupí v platnost v roce 2020 a vydavatelé včetně Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Electronic Arts, Microsoft, Nintendo, Sony, Take-Two, Ubisoft, Warner Bros. a Wizards of the Coast se na této iniciativě shodli. Nicméně Epic Games mezi ně doposud nepatřil. Před pár dny však potvrdil, že se k ESA též připojuje.

Epic již stihl “transparentnost” loot boxů implementovat například do Fortnite Save The World a taktéž do nedávno získaného Rocket League.

Zatím není jasné, zda to ovlivní všechny hry, které budou v obchodě Epic Games Store, nebo zda to ovlivní čistě hry, které bude Epic vydávat, ale i tak je to jistě dobrý krok proti loot boxům.

Společnost THQ Nordic je dalším členem ESA, který není uveden v seznamu společností, které dodržují “podmínky”. Na svém Twitteru společnost uvedla, že ESA se společnosti neptala na jejich postoj k loot boxůmi, protože žádná z jejich publikovaných her nemá mechaniku loot boxů. THQ dodal, že  nemá v úmyslu implementovat mechaniku ve stylu kasina do svých stávajících nebo nadcházejících titulů. A co si o tom myslíte vy? Přichází konečně konec loot boxů?