Vývojáři z Epic Games se v souvislosti s chudokrevným Epic Games Launcherem zanedlouho o něco více přiblíží vizi herních launcherů pro rok 2010. Přestože se nacházíme v roce 2021. Ne, na ten všemi vyhlížený nákupní košík v obchodě si musíme stále nechat zajít chuť, místo toho se konečně dočkáme jiného prvku, který je již dlouhá léta naprosto samozřejmou součástí většiny launcherů - achievementů. Kupříkladu na Steamu se poprvé objevily již v roce 2007 s vydáním The Orange Boxu, a to jako odpověď na obdobný systém na konzolích.

„Novinka“ nazvaná jednoduše Epic Achievements bude formálně spuštěna příští týden a mezi první hry, které ji budou podporovat, patří Rocket League, Hades, Pillars of Eternity, Kena: Bridge of SpiritsZombie Army 4 a zítra vycházející Alan Wake Remastered. Zatím však není jasné, jestli se vám po spuštění Epic Achievements v průběhu příštího týdne připíšou příslušné achievementy i v případě, že remaster thrilleru z roku 2010 rozehrajete tento týden, nebo zda musí každý zájemce o achievementy několik dnů počkat. Další tituly začnou každopádně achievementy podporovat časem.

Achievementy jsou v rámci Epic Games Launcheru rozdělené na čtyři úrovně, které vám zajistí odlišné množství zkušenostních bodů pro váš budoucí komunitní profil. Jakmile ve hře nasbíráte 1000 XP, získáte nejvyšší, platinový achievement. Všechny úrovně jsou přitom následující:

  • Bronze (bronzová) - 5-45 XP
  • Silver (stříbrná) - 50-95 XP
  • Gold (zlatá) - 100-200 XP   
  • Platinum (platinová) - 250 XP

V případě her, které budou Epic Achievements podporovat, bude možné zobrazit novou stránku s detaily, kde může každý sdílet a sledovat postup při plnění. Tato stránka má ukazovat přehled všech dostupných achievementů, ukazovat míru postupu ke každému z nich a zvýrazňovat ty, které máte na dosah. Achievementy a s nimi spojený postup se samozřejmě budou zobrazovat také v knihovně nebo na stránce hry v obchodě. Některé tituly, které jsou přes Epic Games Store dostupné, přitom již nějakou dobu podporují takzvané vývojářské achievementy, které jsou zcela pod kontrolou jednotlivých vývojářů. Ty příští týden nikam nezmizí, tvůrci však dostanou možnost převést je na nový systém a s nimi spojené funkce. Již získané achievementy vám v takovém případě zůstanou.

Přestože ani po uvedení achievementů Epic Games Launcher nejspíš nebude z technického hlediska tak úplně konkurenceschopným klientem, který by se úrovní nabízených služeb a množstvím featur mohl měřit s GOG Galaxy, Originem, Ubisoft Connect (dříve Uplay) a dalšími populárními launchery, natož se Steamem, je to přece jen malý krok kupředu. Přinejmenším zobrazení postupu při plnění achievementů najdeme v jednotlivých klientech jen velmi vzácně, takže alespoň tohle by mohla být věc, kterou jinde nevedou. Ještě do konce roku mají navíc následovat další komunitní funkce a odměny pro hráče. Poprvé jsme o nich ve větší míře slyšeli letos v létě.