Digitální platforma Epic Games Store od tvůrců Fortnite a technologie Unreal Engine roste a daří se ji lépe a lépe. Tim Sweeney, zakladatel a generální ředitel společnosti Epic Games, odhaduje, že podíl jeho obchodu u PC her představuje zhruba 15 procent. Podle Sweeneye je to výsledek dobře promyšlené a agresivní strategie. Pomohla i řada zajímavých bezplatných her a exkluzivní tituly.

Šéf Epicu v rozhovoru pro GameSpot rovněž prohlásil, že program bezplatných her pomohl také vývojářům a vydavatelům. Hráči si díky nabídce Epic Games Store zahráli hry, o které by jinak neměli zájem (nekoupili by si je), což rozšířilo povědomí o těchto titulech a většina vydavatelů/vývojářů zaznamenala zvýšené prodeje na Steamu a konzolích.

„Rychle jsme si uvědomili, že musíme přijít se skutečně odvážnou a silnou tržní strategií. Proto jsme spustili program bezplatných her a exkluzivních titulů. Věděli jsme, že tyhle programy budou v některých ohledech kontroverzní, zejména pro hardcore hráče Steamu, kteří tam mají stovky her a chtějí si koupit všechny hry na této platformě,“ říká Tim Sweeney v rozhovoru s GameSpotem.

Přečtěte si také: Epic Games Store vrací část peněz, když si koupíte hru těsně před slevou

„Pokud se vám nelíbí Satisfactory, tak nebudete chtít za tuhle hru utrácet peníze. Když ji ale dostanete zdarma, zjistíte, že je to úžasná hra. Hráči takto objevili spoustu skvělých her a pro vývojáře to bylo výhodné. Většina vývojářů, jejichž hry jsme nabídli zdarma v obchodě, uvedla, že se prodeje na Steamu a konzolových platformách zvýšily, a to díky zvýšenému povědomí. Je to opravdu pozitivní jev, který do ekosystému Epic Games přivedl desítky milionů nových uživatelů, což pro nás bylo skvělé,“ dodal Sweeney s tím, že je zábavné, když někteří hráči označují Epic Games Store za nepřítele číslo jedna.

V další části interview jsme se dozvěděli o plánu rozšířit Epic Games Store na mobilní platformy Android a iOS. O stejném záměru mluvil Sweeney již v roce 2018. Tentokrát slibuje posunutí tohoto odvětví vpřed.