Společnost Epic Games má nového prezidenta. Do křesla usedl Adam Sussman, který působil jako Chief Digital Officer v Nike a předtím jako senior viceprezident i firmy Zynga, senior viceprezident u Disney a stejnou pozici v minulosti zastával i u Worldwide Publishing divize Electronic Arts.

„Je to hořkosladké, ale jsem nadšený, že se připojím k Epicu. Jsem poctěn, že jsem součástí pozoruhodného týmu, který vytvořil jednu z největší her na světě,“ řekl Sussman a dodal, že rok 2020 bude velkým rokem. „Návrat k hraní, přesun do Severní Karolíny a příležitost pomoci změnit budoucnost hraní.“

Adam Sussman narážel na Fortnite, největší battle royale akci na světě, která Epicu vydělává tolik, že si společnost mohla dovolit vytvořit vlastní obchodní platformu a rozdávat každý týden hry zdarma. Jde také o tvůrce technologie Unreal Engine.

Na nedávném D.I.C.E. 2020 Summitu v Las Vegas promluvil o budoucnosti generální ředitel Epicu. Tim Sweeney se ve svém řeči zaměřil na loot boxy a vyzval k tomu, aby se společnosti zamyslely nad tím, čím chtějí být.

„Chceme být jako Las Vegas a mít hrací automaty... nebo chceme být respektováni jako tvůrci her, kterým mohou zákazníci důvěřovat? Myslím, že uvidíme, jak se stále více vydavatelů odkládá od loot boxů.“ Nepopulární loot boxy přirovnal Sweeney k hracím automatům, které vám nikdy nevrátí peníze.

Fortnite má monetizační systém postavený na kosmetických předmětech, které si můžete koupit. Neovlivňují herní zážitek. To se ale nedalo říct o Star Wars: Battlefront 2 od EA. V době vydání hry obsahovala střílečka ze světa Hvězdných válek loot boxy. Po stížnostech a protestech hráčů byly odstraněny a vývojáři do hry zakomponovali mikrotransakce.

Během svého projevu se Sweeney zmínil o cross-play hraní. Prohlásil, že tato funkce je dobrá pro byznys. Podle jeho slov hráči ve Fortnite, kteří hrají spolu, tráví ve hře více času a kupují více předmětů.

„Všichni musíme mít rovný přístup ke všem zákazníkům a vzdát se pokusů o vytvoření vlastního privátního prostoru nebo soukromého monopolu. Hráč, který Fortnite hraje s přáteli, tráví u hry dvakrát takovou dobu a utrácí více peněz. Cross-platformové hraní je budoucnost,“ dodal a vyzval, aby se hry nezatahovaly do politiky.

V posledních měsících se stává cross-play více populární. Prvním velkým titulem se stalo Call of Duty: Modern Warfare z podzimu minulého roku.