Jestli se vám stýská po planetě Magalan, tak není třeba smutnit. Příští rok se na zmíněnou planetu vrátíme ve hře Elex 2 od Piranha Bytes a vývojáři se rozhodli přinést nový příběh s dobře známými mechanikami, ale zároveň vyslyšeli prosby a upravili tak dynamiku boje, aby byl více responzivní na podněty od hráčů.

Elex v době vydání sice díru do světa neudělal, ale rozhodně po sobě zanechal výraznou stopu. RPG, které kombinuje prvky fantasy a sci-fi, ve své době přišlo s otevřeným světem, zajímavým průzkumem, svobodou pohybu, propracovaným postupovým systémem, vlastní možností volby a následně nést zodpovědnost za svá morální rozhodnutí. Kde ovšem titul pokulhával, jsou boje, které nejednomu hráči znepříjemnily hru a byly častým negativem většiny hráčských zpětných vazeb.

Právě koncept celého bojového systému je jeden z několika aspektů, kam vývojáři nasměrovali většinu svého úsilí. Díky tomu by celkový dojem z každého střetu měl být plynulý, intuitivní a daleko více flexibilní. V nedávném rozhovoru vývojáři z Piranha Bytes řekli:

Chtěli jsme se zlepšit a vyhovět zpětné vazbě hráčů. Proto jsme do nového bojového systému vložili hodně úsilí, aby působil dynamičtěji a reagoval přímo na podněty hráčů. Nyní je mnohem citlivější než v Elexu. Prošli jsme několika iteracemi a provedli spoustu testů, abychom tuto mechaniku posunuli na další úroveň.

Jednou ze silných stránek bojového systému je jeho flexibilita – boj zblízka nebo magie, boj na dálku nebo posilování. Nalákat můžete jakéhokoli nepřítele do houfu ochránců, nebo s ním bojovat z vyvýšeného místa, případně můžete používat rychlé útoky a úskoky. Vždy existuje mnoho různých způsobů, jak nepřítele překonat. Naším cílem bylo, nabídnout hráčům zábavný zážitek a netrestat je za to, že nereagují přesně tím správným způsobem.“

V již zmíněném rozhovoru také padla otázka ohledně placeného dodatečného obsahu, tedy konkrétně, zda se po vydání hry vůbec dočkáme něčeho navíc. Jak vývojáři sami řekli, nejsou fanoušky DLC a úplně takovou možnost nezvažují, jelikož se drží názoru:

Pokud si hráč danou hru koupí, měl by s ní dostat vše, co je k dispozici a ne si dodatečně dokupovat další kus příběhu.“ Návrhu jsou však otevřeni, a pokud uvidí pozitivní ohlas ze strany komunity a fanoušků (a lačnost po novém obsahu), je celkem pravděpodobné, že se Elex 2 dočká něčeho nového.

Datum vydání je zatím odhadováno na 1. března/marca 2022 na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One a PC.