Tvůrci Deus Ex: Human Revolution, kteří dodělávají Marvel’s Guardians of the Galaxy, budou mít více času na svůj osobní život a rodinu. Studio Eidos Montreal společně s podpůrným týmem Eidos-Sherbrooke přechází na čtyřdenní pracovní týden.

Eidos Montreal je prvním velkým studiem (AAA), které se rozhodlo zkrátit pracovní dobu svým zaměstnanců. Vedení firmy uvedlo, že tento krok pomůže vytvořit udržitelné pracovní prostředí.

Vedení Eidos Montreal se nechalo inspirovat řadou studií. Ty zjistily, že čtyřdenní pracovní týden namísto obvyklých pěti (nebo dokonce šesti) dnů je mnohem produktivnější jak pro zaměstnance, tak pro firmy.

„Nejde o to zhušťovat pracovní dobu do 4 dnů, ale spíše o revizi našich způsobů práce a kvalitně investovaného času s cílem pracovat lépe,“ uvedl vedoucí studia David Anfossi. „Především chceme zvýšit produktivitu a pohodu našich zaměstnanců.“

32hodinnový pracovní týden nebude mít vliv na mzdu žádného zaměstnance. Jeden den navíc ušetří v Eidos Montreal zkrácením zbytečného času stráveného na poradách. Zaměstnanci díky této změně budou mít víc času na sebe, budou moci více odpočívat a spát, což by jim mělo umožnit se lépe soustředit v pracovní dny.

Očekává se, že postupně na čtyři pracovní dny v týdnu přejdou další videoherní firmy. Nedávno se k tomuto kroku rozhodlo malé studio Young Horses, které je podepsáno za hrou Bugsnax.

Já už jen dodám, že akční adventura Marvel’s Guardians of the Galaxy vyjde 26. 10. tohoto roku na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch (skrz cloud).