Společnost Electronic Arts se rozhodla zpřístupnit pět patentů na některé své technologie související s přístupnějšími hrami pro hráče se zdravotním postiženým nebo zdravotními problémy. Cílem iniciativy nazvané Accessibility First Patent Pledge je, aby si hry užily osoby s různými zrakovými, sluchovými, řečovými nebo kognitivními poruchami.

K technologiím, které vymysleli vývojáři EA, budou mít přístup všichni tvůrci a vydavatelé na dobu neurčitou. Společnost nebude podávat žaloby na firmy, které ve hrách využívají technologie podléhající těmto patentům.

Mezi sdílenými patenty najdeme komunikační systémy, včetně systému Ping v Apex Legends. Ten byl oceněn za to, že zpřístupňuje hru hráčům s různými druhy postižení a také za to, že umožňuje online hraní bez hlasového chatu. Tuto technologii stihla převzít již řada her

Další patenty se týkající nástrojů upravující barvy, jas a kontrast, aby hráč lépe viděl konkrétní objekty v herním prostředí. Tyto nástroje jsou v současné době používány ve hrách Madden NFL a FIFA.

Poslední patent se naopak zaměřuje na zvuk prostřednictvím nástrojů umožňující uživatelům měnit hudbu nebo zvukové signály na základě jejich sluchových preferencí. Tyto nástroje se zatím v žádné hře od EA neobjevily.

„Naším posláním v Electronic Arts je inspirovat svět ke hraní,“ uvedl v prohlášení Chris Bruzzo, EVP EA pro pozitivní hraní, reklamu a marketing. „To můžeme uskutečnit pouze tehdy, pokud budou naše videohry přístupné všem hráčům. Náš tým pro přístupnost se dlouhodobě snaží odstraňovat bariéry v rámci našich videoher, ale uvědomujeme si, že k dosažení smysluplné změny musíme spolupracovat jako celé odvětví, abychom pro naše hráče udělali něco lepšího. Doufáme, že vývojáři využijí těchto patentů a povzbudí ty, kteří mají zdroje, inovace a kreativitu, aby postupovali stejně jako my a přijali vlastní závazky, které kladou přístupnost na první místo. Vítáme spolupráci s ostatními na tom, jak společně posunout odvětví kupředu.“

EA na serveru GitHub také zpřístupnila zdrojový kód samostatného technologického řešení pro problémy s barevnou slepotou, jasem a kontrastem digitálního obsahu.

Společnosti se v poslední době snaží, aby hry byly přístupnější. Vidět jste to mohli u The Last of Part 2 od Naughty Dog a naposled například u Psychonauts 2. Tahle akční plošinovka nabízí zapnutí nepřemožitelnosti, abych si ji užili všichni bez rozdílu věku.