Společnost Sony se zeptala vývojářů několika připravovaných her, jak využívají možnosti ovladače DualSense u PlayStationu 5. Na otázku o využití haptické odezvy a adaptivních spouští odpověděli tvůrci titulů Ratchet & Clank: Rift Apart, Subnautica: Below Zero, Ghostwire: Tokyo, Life is Strange: True Colors, Scarlet Nexus, Kena: Bridge of Spirits nebo Mobile Suit Gundam Battle Operation 2.

RATCHET & CLANK: RIFT APART SE NEOMEZUJE JEN NA BOJ

Ve studiu Insomniac Games se u Ratchet & Clank: Rift Apart neomezují na využití haptické odezvy pouze v boji. Speciální vibrace ovladače mají zprostředkovat jemné impulzy při sbírání šroubů z poražených nepřátel, stejně tak vibrace ucítíte při výběru arzenálu nebo sklenování prostředí.

„Líbí se nám, jak nám věrnost haptiky ovladače umožňuje dát mnoha věcem ve světě výrazný pocit a rozsah nám umožňuje podporovat bombastické reakce, jako jsou výbuchy, až po kroky, aniž by se tento pocit omrzel. Ačkoli střelba ze zbraní a údery klíčem na různé povrchy nebyly pro haptiku žádnou samozřejmostí, zjistili jsme, že můžeme použít i mnoho jemnějších signálů, díky nimž je haptická odezva plnohodnotná,“ říká zástupce Insomniac Games.

Přečtěte si také: Ratchet & Clank: Rift Apart se blíží zážitku nové generace

„Například jednoduché sebrání šroubů z poražených nepřátel je mnohem uspokojivější, když v rukou cítíte drobný impulz od každého z nich, doplněný jemným zvukem ovladače. Pouhé používání kolečka zbraně nebo skenování mapy je příjemnější, když se při zvýraznění objektů ozve slabé kliknutí,“ dodal.

V SUBNAUTICA: BELOW ZERO SI OSAHÁTE NÁSTROJE

V podmořském survivalu Subnautica: Below Zero si díky ovladači máme osahat nástroje, které právě používáme. Kromě toho nás bude podsvícení informovat o tom, zda se nacházíme vedle aktuálního cíle - pokud se k němu přiblížíme, začne světlo pulzovat rychleji.

„Když jsme poprvé drželi v rukou ovladač DualSense, věděli jsme, že musíme využít jeho úžasných vlastností ve hře Subnautica: Below Zero. Haptickou zpětnou odezvu jsme využili tak, že jsme hráče propojili s určitými vylepšenými nástroji. Budete mít pocit, jako byste skutečně zapnuli spínač svítilny, nebo uslyšíte, jak se kabel v obleku PrawnSuit navíjí, jako by ho házel Grappling Arm. Pocit z vrtání při použití vrtacího ramene také zvyšuje zapojení.

Přečtěte si také: Subnautica Below Zero má krásný, ale nebezpečný svět

Když hráči použijí nový nástroj Metal Detector a vyberou cílovou surovinu, hra využívá dunění a vibrace, aby hráči prostřednictvím ovladače skutečně cítili, kde se jejich cíl nachází. Různé úrovně a rychlosti vibrací ve správném směru cíle pomáhají hráčům zjistit, zda se věci nacházejí vlevo, vpravo nebo přímo před nimi, a to pouhým držením ovladače.

Využíváme také nový RGB proužek, abychom pomohli zdůraznit, jak blízko jsou hráči ke svému cíli.“

POUŽITÍ ŠESTÉHO SMYSLU V GHOSTWIRE: TOKYO

U Ghostwire: Tokyo autoři lákají na použití šestého smyslu, kdy hlavní hrdina díky vestavěnému reproduktoru ovladače a mechanikám imitující dotyk vidí více než normální lidé, což se bude hodit při řešení hádanek.

„Kombinace haptické zpětné vazby, adaptivních spouští a integrovaného zvuku umožňuje hráčům se ještě více ponořit do nadpřirozeného světa hry. Pomocí haptické odezvy se hráči naladí na své okolí, čemuž dopomáhají nadpozemské hlasy vycházející z reproduktorů ovladače. Díky tomu můžete využít svůj šestý smysl, vnímat věci, které normální člověk nedokáže, a využít tuto intuici k řešení mnoha záhad, které zahalují Tokio.

Přečtěte si také: Dozvěděli jsme se další informace o akčním Ghostwire: Tokyo a střílečce Deathloop

V boji hráči splétají rukama elementární síly, aby se mohli postavit zákeřným duchům, a adaptivní spouště ovladače DualSense tyto síly oživují tím, že každý z nich nabízí svůj vlastní, hmatatelný pocit. I se zavřenýma očima můžete jasně rozlišit prudké poryvy větru, ničivý příval vody a ničivý oheň. Pokusy o riskantní vymítání z bezprostřední blízkosti jsou ještě intenzivnějším zážitkem, protože spouště vám pomohou simulovat akt zachycení duše přízračného nepřátele vlastníma rukama.

Jak se hráči zdokonalují v nadpřirozených schopnostech, posilují se i schopnosti ovladače. Čím silnější budou jejich schopnosti, tím silnější bude zpětná vazba z ovladače, což vytvoří znatelný pocit skutečného pokroku. Nemůžeme se dočkat, až si hráči Ghostwire vyzkouší na vlastní kůži,“ uvedl zástupce studia Tango Gameworks.

BARVIČKY DUALSENSE V LIFE IS STRANGE: TRUE COLORS

Life is Strange: True Colors využije osvětlení ovladače. Hlavní hrdinka Alex dokáže cítit emoce ostatních, které jsou symbolizovány různými barvami, jež budou indikovány světlem na ovladači DualSense. Při používání schopností postavy navíc pocítíte odpor levého analogu, když se zvýší síla schopností.

Přečtěte si také: Life is Strange: True Colors představuje postavy

„Až budete prozkoumávat ulice a prostory Haven Springs a pomocí levé spouště se budete natahovat k rostoucí síle Alex, zjistíte, že síla zpětné vazby spouště se zvyšuje tím, jak síla nabývá na intenzitě, a hapticky tak naznačuje těkavé, nadpřirozené smysly, které má Alex jen stěží pod kontrolou. I když si je Alex v průběhu hry stále jistější svou mocí, nikdy ji nevyužívá lehce,“ popsal možnosti zástupce studia Deck Nine.

SCARLET NEXUS VYUŽÍVÁ HAPTICKOU ODEZVU PŘI TELEKINEZI

U akční hry Scarlet Nexus je haptická odezva využita při telekinezi - například když pohnete předmětem, který držíte, doleva, levá část DualSense zavibruje. Ovladač také reprodukuje hmotnost zvedaných předmětů.

„Hráči budou využívat psychokinetické schopnosti, aby mohli zvedat a vrhat předměty na nepřátele. Ovladač DualSense je skvělým spojencem těchto schopností, protože haptika i adaptivní spouště umocňují pocit z rozbíjení kusů prostředí o nepřátele.

Při zvedání a házení předmětů pocítíte tok hrdinovy síly, ať už zleva doprava, nebo zepředu dorazu. Když se předmět na obrazovce pohybuje zleva doprava, je tohoto pocitu dosaženo vibracemi levé části a následným přesunutím vibrací na pravou část.

Adaptivní spouště navíc poskytují hráčům realističtější herní zážitek. Stejně jako při zvedání předmětů ve skutečném životě vnímáte váhu a odpor, budete mít pocit, že zvedáte předměty ve hře vlastní silou,“ láká na nové zážitky Bandai Namco.

KENA: BRIDGE OF SPIRITS ZPROSTŘEDKUJE ODPOR

Studio Ember Labs, které chystá Kena: Bridge of Spirits, slibuje, že adaptivní spouště budou poskytovat odpor při přeměně hole v luk a při používání zbraní, což doplní hmatový zážitek.

„Jako průvodce duší může Kena proměnit svou hůl v luk. Tato mechanika plně využívá adaptivní spouště DualSense. Když Kena napíná luk, hráči mohou cítit odpor ve spouštích, protože dřevo se ohýbá a je pod napětím. V kombinaci s haptickou zpětnou vazbou má hráč pocit, že natahuje luk.“

LEPŠÍ POCIT ZE STŘELBY V BATTLE OPERATION 2

Bandai Namco u Mobile Suit Gundam Battle Operation 2 zase využívá DualSense pro napodobení pocitu při střelbě z různých zbraní, od odporu při stisknutí spouště až po zpětnou vazbu signalizující, že váš projektil zasáhl cíl.