Společnosti AMD se poslední dobou daří těšit technologické fanoušky. Odhalila třeba plány procesorů Ryzen 7000 nebo představila čipy, které exkluzivně zamíří do Chromebooků. Teď se to podařilo zas. Očekávaná druhá generace technologie FidelityFX Super Resolution (FSR) totiž klepe na dveře.

Jedná se o technologii s otevřeným zdrojovým kódem, jejíž účelem je zvýšení počtu snímku za sekundu (FPS) díky takzvanému upscalingu. FSR používá data o předchozích snímcích, takže je nutné pracovat pouze se změnami. Konkuruje tak funkci DLLS od Nvidie. Na rozdíl od ní je však FSR kompatibilní i s kartami jiných společností, jako je právě Nvidia či Intel. Stručně řečeno, v podporovaných hrách dosáhnete více FPS zároveň s lepší nebo podobnou kvalitou obrazu.

Grafika ve hrách bude oproti první generaci celkově lepší, aniž by byl potřeba specializovaný hardware pro strojové učení, jako je tomu u řady GeForce RTX od Nvidie. AMD totiž využívá algoritmy navrhnuté výhradně lidmi, jež zpracovávají data z více snímků.

FSR 2.0 si budete moci na vlastní pěst vyzkoušet už za dva dny (12. 5.) ve hře Deathloop. Seznam dalších titulů, do nichž technologie dorazí v následujících měsících, se nachází níže.

  • Asterigos
  • Delysium
  • EVE Online
  • Farming Simulator 22
  • Forspoken
  • Grounded
  • Microsoft Flight Simulator
  • NiShuiHan
  • Perfect World Remake
  • Swordsman Remake
  • Unknown 9: Awakening