Studio BioWare to mělo v posledních letech docela těžké. Čtvrtý Mass Effect s podtitulem Andromeda zdaleka nedostál očekávání hráčů, kteří jej, společně s kritiky, smetli ze stolu. Anthem, vytvořený jako multiplayerová live-service hra, dopadl ještě daleko hůře a snahy o jeho vzkříšení byly před pár dny zatrhnuty. BioWare mají tedy pokřivenou pověst, kterou se snaží napravit návratem k sériím Mass Effect a Dragon Age.

Zda se jim to povede, je velkou otázkou, ale nové informace naznačují, že minimálně v jednom ohledu mají nakročeno správným směrem. Reportáž od Bloombergu totiž na povrch vynesla zajímavé detaily z pozadí vývoje čtvrtého Dragon Age. Hra měla být od začátku designovaná tak, aby obsahovala (ne-li měla přímo důraz na) komponenty multiplayeru a „games as a service“ modelu, jenže to se mělo v posledních měsících změnit.

Společnost EA, včetně ředitele Andrewa Wilsona a hlavních představitelů, změnila v důsledku dvou událostí názor. Dříve se Andrew Wilson nechal slyšet, že jsou live-service hry budoucností, nicméně to vypadá, že začíná chápat finanční potenciál čistě singleplayerových her i v dnešní době. Zatímco byl totiž již zmíněný Anthem absolutním propadákem, Star Wars Jedi: Fallen Order - čistě singleplayerový titul - překonal všechna očekávání. Hra dokázala v prvních měsících prodat přes 10 milionů kopií a stala se i jednou z nejoblíbenějších Star Wars her nejen pod záštitou EA.

Tyhle dvě věci měly společnost EA přimět, aby dovolila zaměstnancům BioWare z Dragon Age 4 odstranit cokoliv, co by se neshodovalo s jejich vizí ryzího singleplayerového RPG. Jestli to ale dokáže pověst samotného studia zachránit, to ukáže až čas. Jak ale bylo řečeno už v úvodu - nakročeno mají správným směrem.