Deep Learning Super Sampling (zkráceně DLSS) od Nvidie můžeme bez debat počítat mezi revoluci. Technologie strojového učení a převzorkování prostorového obrazu dokáže roztáhnout obraz a umožnit až dvakrát vyšší snímkovou frekvenci. Společnost Nvidia jde ale dál a představuje Deep Learning Dynamic Super Resolution (zkráceně DLDSR).

Podle Nvidie má být DLDSR s umělou inteligencí dvakrát účinnější než DSR z roku 2014. Technologie bude fungovat tak, že hra je vykreslovaná ve vyšším rozlišení. Poté se pomocí speciálních algoritmů škáluje tak, aby odpovídala nativnímu rozlišení vašeho monitoru/televize. Technologie DLDSR umožní vykreslovat grafiku v rozlišení 1620p se všemi detaily s téměř stejnou snímkovou frekvencí jako v nativním rozlišení 1080p.

Ukázáno je nám to na obrázku ze hry Prey. Vlevo vidíme grafiku v nativním rozlišení 1080p, uprostřed řešení DSR škálované ze 4K na 1080p a vpravo technologii DLDSR škálovanou z 1620p na 1080p. Nvidia tvrdí, že při použití DLDSR dosáhneme - s výrazně lepší kvalitou grafiky - snímkové frekvence prakticky totožné s nativním režimem 1080p (145 fps oproti 143 fps). DLDSR tak může jednoznačně zlepšit kvalitu obrazu, aniž by došlo ke zhoršení plynulosti animace.

DLDSR má fungovat ve většině her a s jakoukoli grafickou kartou RTX vybavenou jádry Tensor. Pokud vás technologie zaujala, bude součástí nadcházejících ovladačů Game Ready. Ty budou vydány 14. 1. 2021.

Jejich součástí budou také upravené filtry ReShade Ray Tracing od Pascala Gilchera. Nvidia s ním navázala spolupráci a přidá filtry do GeForce Experience. Tyto filtry zlepšují nasvícení ve hrách a tituly díky nim vypadají jako byste hráli remastery.

Důvodem pro stažení nových ovladačů bude i optimalizace pro God of War. Mimo jiné zajistí podporu DLSS a Reflexu. Ovladače se zaměří také na hru Rainbow Six Extraction, která se na trh dostane 20. 1. také s DLSS a Reflex. Přinesou také optimalizace pro Hitman 3, The Anacrusis, GRIT a Monster Hunter Rise. A nechybí ani podpora osmi nových herních monitorů G-SYNC Compatible.