Minulý pátek patřil Blizzardu, který si na letošním BlizzConu napravil reputaci po zpackaném slavnostním zahájení z loňského roku. Americká společnost potěšila fanoušky oznámením Diabla IV, World of Warcraft: Shadowlands nebo Overwatch 2. Postupně se dozvídáme další informace, z nichž některé už nejsou tak pozitivní.

Předně, na Diablo 4 můžeme čekat déle, než je u Blizzardu obvyklé, reagoval Luis Barriga s tím, že vývoj je v rozpracované fázi a představuje zatím jen zlomek tohoto ambiciózního projektu. Diablo IV si zkrátka žádá hodně práce a nevyjde brzy, ale ani brzy podle standardů Blizzardu. Co to přesně znamená, to jsme se nedozvěděli. S největší pravděpodobností ale budeme na čtvrtý díl hack-and-slash akce čekat několik let. I přesto je titul tvořen pro PC a konzole Xbox One a PlayStation 4 s tím, že jsou možné porty pro novou generaci konzolí. Podpora klávesnice a myši bude ale pouze u PC verze.

Druhá zpráva také není pozitivní. Sice žijeme ve vyspělé společnosti, ale některým hráčům bude možná vadit nutnost být neustále připojen k internetu. Pokud bude mít váš poskytovatel výpadek, Diablo IV si jednoduše nezahrajete. Tato povinnost je z důvodu herního světa, jenž bude sdílen s ostatními hráči ve stylu MMO. I když budete hrát sólo, tak uvidíte ostatní hráče ve městě a po cestách otevřeným světem. Ve druhém případě nebude setkání s jinými hráči tak časté. Nemusíte se tak bát zástupu hráčů čekajících před vstupem do dungeonu nebo na poražení bosse. Ve hře z toho důvodu nebudou existovat žádné úrovně obtížnosti. Zmíněn byl ale hardcore mód s permanentní smrtí.

Úroveň obtížnosti nepřátel se bude přizpůsobovat tak, abyste mohli hrát sami, případně s přáteli. Některé oblasti ale budou obtížnější, takže bude lepší se připravit na problémy a raději si na pomoc přizvat kamarády. To ale neplatí pro dungeony. Při vstupu do nich si totiž budete moci obtížnost zvolit a rozhodnout se, zda budete riskovat kvůli lepším/lákavějším odměnám. Opět platí, že pokud zemřete, budete si muset dojít pro své vybavení k místu, kde leží vaše tělo.

Blizzard pro Diablo IV připravuje celkem pět regionů, denní a noční cyklus a dynamické počasí, které bude mít vliv na svět. Budete moci putovat kamkoli chcete, využívat „koně“ pro dlouhé vzdálenosti. Zkrátka nebudete v tomto případě ničím omezeni.

Hra nabídne celkem pět tříd postav, přičemž cílem tvůrců je, aby se zásadně lišili. Další třídy se objeví postupně v expanzích. Prozatím víme, že v den vydání bude k dispozici čarodějka, druid a barbar. Samotný tým se může skládat ze čtyř hrdinů a důležité je, že vývoj postavy nebude lineární, u každého hrdiny mají existovat minimálně dvě různé cesty a pochopitelně i odemykání různých dovedností. Blizzard plánuje i klanový systém s možností sdílet inventář.

Obchodní model hry je založen na předchozích dílech a jejich expanzích. Tím pádem můžeme čekat placená rozšíření a kosmetické mikrotransakce, například skiny pro postavy, zbraně a vybavení. Možná i sloty pro nové postavy, avšak jejich počet by měl být v základu dostačující pro průměrného/běžného hráče. Neměli byste tak být nuceni si koupit další sloty, abyste si mohli vytvořit nového hrdinu a pustit se s ním do dobrodružství.

Diablo IV dohrajete, tak endgame bude zaměřen na získání legendárních předmětů. Dobrou zprávou jsou i sezónní události s dalšími výzvami a rozšířený systém craftingu. Věci budete získávat z padlých nepřátel a na různých místech herního světa.

V neposlední řadě se počítá i s PvP, ale o něm vývojáři v současné době nechtějí mluvit. Je pravděpodobné, že střety mezi hráči budou omezeny na konkrétní místa, například na arény nebo zóny.

Potěšit může také skutečnost, že se Blizzard nebojí mluvit o konkurenci a poučit se. Prý pečlivě sleduje tituly Last Epoch, Lost Ark a Path of Exile.