Před zveřejněním nových gameplay záběrů z Dying Light 2 odpověděli zástupci Techlandu na řadu otázek ve speciálním videu. V něm potvrdili, že vývoj postupuje dobře a v příštích měsících se dozvíme řadu dalších informací. Možná v červnu na E3?

Tymon Smektała, hlavní designér Dying Light 2, hovořil o velikosti mapy, zbraních, rozhodování nebo nových typech zombíků.

Těšit se máme na mapu blížící se sedmi kilometrům čtverečních. Tvůrci zdvojnásobili oblast oproti prvnímu Dying Light a zároveň se postarali o vertikalitu. Budeme lézt na velké mrakodrapy, prozkoumávat dvoupatrové budovy atd.

Svět Dying Light 2 se skládá ze dvou hlavních regionů: Starého města a mrakodrapů v Downtownu, které jsou rozděleny do sedmi zón.

Přečtěte si také: Seriál The Last of Us má dva méně známé režiséry

Ve hře je důležitá změna dne a noci. Po setmění budeme čelit mocnějším typům zombíků bloudících po ulicích. Ti se přes den skrývají v budovách a spíše nám v tuto dobu budou dělat starosti jiní přeživší. Přesto, neočekávejte, že ulice budou přes den prázdné.

Při boji nemůžeme počítat se zbraněmi. Většina zbraní byla zničena ve světové válce a nehrozí, že byste ve hře našli velkou zásobu zbraní. Smektała dokonce říká, že v Dying Light 2 nejsou žádné střelné zbraně. Přesto si ale ze správných součástek budeme schopni vyrobit primitivní brokovnici. Tu doplní například luky. S moderními nebo konvenčními zbraněmi ale počítat nemůžeme. Místo toho musíme počítat s tím, že brokovnice vydrží jen pár výstřelů, pak se rozpadne.

Vývojáři si posvítili na hák, který nám umožňoval se rychle pohybovat po Harranu v prvním Dying Light. Ve dvojce prochází generální úpravou, aby působil realističtějším dojmem a hráči se necítili jako Spider-Man. Stále má být ale zábavné ho používat, využití bude mít i v boji.

S tím vším souvisí vozidla. Ve skutečnosti se k řízení vozidla dostaneme pouze v jedné jediné misi. Jinak nebude možné řídit.

Přečtěte si také: Seznam účastníků E3 se rozrůstá o další významné společnosti

Rozhodování bude hrát důležitou roli a je rozděleno do třech úrovních. První úroveň zahrnuje řadu možností v hlavních příběhových misích. Některé z nich promlouvají do děje a mají vliv na jeho konec. Druhou úrovní jsou volby a rozhodnutí v průběhu vedlejších nebo hlavních úkolů, které mají většinou vliv na tyto úkoly a mohou ovlivnit herní svět. Příkladem je záchrana operní pěvkyně. Pokud ji zachráníte, můžete ji později slyšet zpívat. Třetí úroveň se týká rozložení sil ve městě. Na základě vašich rozhodnutí a činů může jedna z frakcí zabrat určité oblasti města a vybudovat si základny s vojáky. Tyto základny pak můžete využít ve svůj prospěch.

Dying Light 2 si zahrajeme na PC, Xboxu One, Xboxu Series X/S, PS4 a PS5. Datum vydání oznámeno nebylo, očekává se, že hra dorazí v letošním roce - možná s pod názvem Dying Light 2: Stay Human, který si Techland nechal nedávno zaregistrovat jako ochrannou známku.