Už systémové požadavky PC verze A Plague Tale: Requiem naznačovaly, že hra bude dost náročná. Přesto je překvapivé, že na konzolích chybí možnost upřednostnit výkon před grafickým zpracováním. Majitelé PlayStationu 5 a Xboxu Series X se tak musejí smířit s hraním v rozlišení 1440p při 30 snímcích za sekundu.

YouTube kanál ElAnalistaDeBits přináší odbornou analýzu výkonu a grafiky hry. Zjišťujeme, že v režimu 120 Hz lze dosáhnout na 40 snímků za sekundu, což je mírné zlepšení oproti nestabilním 30 snímkům za sekundu v rozlišení 1440p. Přesto jde o hodnoty, které byste na nové generaci konzolí od Sony a Microsoftu moc nečekali. Možná pramení z větších ambicí francouzského studia Asobo v oblasti rozsahu scenérií a kvality grafiky.

Z detailního srovnání vyplývá, že z konzolí dostanete nejstabilnější zážitek na Xboxu Series X, který má mírně navrch a drží se více hranice 30 snímků, zatímco na PS5 jsou zaznamenány malé propady (ne více než 5 snímků), zejména během náročných scén s velkým množstvím krys nebo listí.

Na Xboxu Series S hra běží v rozlišení 1080p při 30 FPS a trpí podobnými poklesy snímkové frekvence jako PS5. Také si můžete všimnout, že na Xboxu Series S jsou méně kvalitní textury, odrazy a stíny, méně propracovaná vegetace nebo horší vykreslování objektů v dálce.

Výzvu představuje akční stealth dobrodružství Amicie a Huga i na počítačích. GeForce RTX 3080 v režimu výkonu s DLSS dosahuje jen těsně na 60 snímků za sekundu v rozlišení 4K. Na méně výkonných grafických kartách RTX řady 30 je to ještě patrnější. Ale pokud máte počítače vybavené novými kartami GeForce RTX 4090, můžete se díky DLSS 3 a dalším moderním technologiím dostat na průměr kolem 160 snímků za sekundu.

Na druhou stranu, na PC je více vegetace, lepší ambient occlusion, stíny a anizotropní filtrování. Také se hodí dodat, že vývojáři připravují patch zaměřený na ray tracing.

Hráči se teď právem obávají, jak na konzolích a počítačích poběží další hry. Na 30 FPS u konzolí cílí také Gotham Knights a mohlo by se klidně stát, že se vývojáři u nadcházejících her přikloní k vizuální kvalitě a upozadí snímkovou frekvenci (to se stalo u PS4 a Xboxu One). To by znamenalo, že na PS5 a Xboxu Series X se 4K a/nebo 60 snímků za sekundu stane spíše sci-fi. Nebo jsou třeba jen tituly A Plague Tale: Requiem a Gotham Knights hůře optimalizovány. Pokud se ale ukáže, že konzole nestačí, mohly by výkonnější verze současných konzolí dorazit dříve. Už delší dobu se mluví o příchodu PS5 Pro.

A Plague Tale: Requiem vychází dnes, 18. 10. 2022, na PC, PlayStation 5, Xbox Series X/S a Nintendo Switch (cloud verze). Ve hře jsou české titulky a PC a Xbox Series X/S verze je dostupná v předplatném Game Pass.

DALŠÍ SROVNÁNÍ: