Jak to tak vypadá, o Mafia: Definitive Edition toho budeme ještě slýchávat hodně. Teprve včera se nám dostal první pořádný pohled na gameplay záběry pořízené převážně z mise Výlet do přírody. Obrázek o tom, jak vlastně remake naší klasiky vypadá, si určitě utvořil každý z vás.

V rámci celého vydání ovšem došlo i na několik rozhovorů s kreativním ředitelem Hangar 13 Hadenem Blackmanem a hlavním producentem Devinem Hitchem. Oba se pro několik zahraničních magazínů podělili o pár dalších zajímavých informací.

Většinu času bylo opakováno to, co už víme delší dobu - co je cílem studia, že se zachovají všechny mise, že dojde na rozšíření příběhu zejména u Sáry a podobně. Přesto se mezi řádky najde pár drobků - pár střípků - něčeho nového.

Přečtěte si také: Remake Mafie a její hratelnost se nám konečně blíže ukázaly v oficiálních gameplay záběrech

Pro PCGamesN Devin Hitch prozradil hlavně dvě věci. Velmi zběžně se zaměřil na postavu Vincenza, o kterém se doteď moc nemluvilo. Toho v originále popisuje jako vážnou postavu, zatímco v remaku spíše jako „vtipálka” a velmi sympatického drsňáka.

Je to ten typ chlápka, se kterým bych si rád dal pivo a poslouchal jeho příběhy, a takhle v originále moc nepůsobí,” dodává Hitch.

Druhou věcí, kterou mezi řádky potvrdil, je přítomnost regenerace zdraví. Tedy… tak nějak. Zmiňuje, že ve hře je v rámci nastavení obtížnosti několik možností. Už dříve byla prozrazena simulační jízda nebo agresivnější policie, která vás bude pokutovat podobně jako v originále; nyní jsou ale zmíněny i možnosti asistence míření (aim assist) a „více odpouštějící regenerace zdraví”.

Fanoušci originálu, kteří si libovali v té náročnější klasické obtížnosti, budou [i zde] mít něco, čím se mohou zabavit. V týmu to byla čest, pokud jste dokončili závod [na závodním okruhu v rámci mise Fairplay] na klasickou obtížnost!

V rozhovoru pro Gamespot zase přišla řeč na další věci, o které se Haden Blackman podělil. Prvně je krátce zmíněn Paulie, v jehož případě zaznívá, že „[...] má sny, má plány a nemyslím si, že to bylo v originále úplně vidět.

Mnohem zajímavější je ovšem malé zaměření na celé město Lost Heaven. To, jak víme, nebude úplně totožné s původní vizí, ale měly být zachovány všechny podstatné části, čtvrti a ikonické budovy a místa. Změna je například v tom, že jsou silnice širší, máte větší pocit, že jedete nahoru nebo dolu, nebo že je tam větší přímá viditelnost na zajímavá místa.

Dále byl také mezi řádky potvrzen mód Jízda. V rozhovoru je totiž zmíněno, že se v týmu necítili, že museli jakkoliv výrazně rozšiřovat pocit průzkumu. Přidali například sběratelské předměty, ale Blackman celou Mafii popisuje jako „lineární příběhovou hru”. Vypadá to tedy, že město nebude o nic otevřenější než v původní hře a pro skutečný open-world bez závazků budeme muset hrát v rámci módu Jízda tak jako kdysi.

Aby toho nebylo málo, zmíněn byl i důvod odkladu hry z 28. 8. na 25. 9. Důvodem je stále pandemie koronaviru; hra je nejspíš hotová, ale co si ještě vyžaduje další čas, tak jsou dodatečné překlady a dabingy hry. Haden Blackman speciálně zmiňuje hlavně český dabing.

No a v neposlední řadě, v rámci ještě dalšího rozhovoru, tentokrát pro SirusGaming, bylo zmíněno, že se remake Mafie nedočká (alespoň zatím) dedikovaných verzí pro PlayStation 5 a Xbox Series X. Hra bude hratelná na obou platformách, ale kromě práce s SSD nenabídne vyloženě exkluzivní funkce v rámci nové generace konzolí.