Včera jsme se podívali na nový trailer a gameplay záběry z Cyberpunku 2077. Dnes jsme se dozvěděli o spolupráci mezi společností Nvidia a polským studiem CD Projekt RED, která zajistí, že očekávané akční sci-fi RPG od tvůrců Zaklínače bude od premiéry podporovat ray tracing a NVIDIA DLSS 2.0.

Cyberpunk 2077 k tomu využívá API DirectX 12 Ultimate, průmyslového standardu, který je aktuálně podporován všemi GPU NVIDIA GeForce RTX. NVIDIA jako první zpřístupnila funkce DirectX 12 Ultimate ve své GPU architektuře Turing z roku 2018.

„Cyberpunk 2077 je jednou z nejočekávanějších her všech dob,“ říká Jason Paul, viceprezident marketingu platformy GeForce ve společnosti Nvidia. „Společně s neuvěřitelnou schopností CD PROJEKT RED vyprávět příběhy a skvělou uměleckou stránkou učiní z Cyberpunku 2077 ray tracing poháněný pomocí RTX a NVIDIA DLSS 2.0 hru, kterou si v roce 2020 'musíte' zahrát.“

Hráči se v Cyberpunk 2077 mohou těšit na tyto ray-tracované efekty už během vydání:

Ray-tracovaná technologie Ambient Occlusion – technologie ambient occlusion je metoda stínování a vykreslování používaná k výpočtu toho, jak moc je každý bod ve scéně vystaven okolnímu osvětlení. Její použití umožňuje vykreslování nových stínu technologie ambient occlusion, které vrhají objekty na zemi a které přirozeným způsobem ztmavují povrchy, předměty a další herní prvky. Ve hře Cyberpunk 2077 je možné ray-tracovanou technologii ambient occlusion použít společně s místním osvětlením, a to pro odhadnutí efektů místního stínování v bodech, kde stíny chybí – to značně vylepšuje kvalitu efektů technologie ambient occlusion.

Ray-tracované dynamické osvětlení – tento efekt zachycuje světelnost nebe a také světlo vyzařované různými povrchy, které je obtížné vykreslovat pomocí tradičních technik. Po zapnutí tohoto efektu billboardy a další osvětlené povrchy a objekty zesvětlují své okolí přirozeně zbarveným světlem a Slunce i Měsíc realisticky osvětlují město Night City.

Ray-tracované odrazy – ve hře Cyberpunk 2077 jsou ray-tracované odrazy používány na všech površích a dokážou pokrýt až několikakilometrovou plochu, což umožňuje dosáhnout realistických odrazů na velké vzdálenosti. Jsou přítomné u zamlžených i průhledných objektů a povrchů a prostřednictvím jednoho odražení paprsků od scény simulují způsob, jakým se světlo odráží od lesklých a kovových povrchů.

Ray-tracované stíny – ray-tracing vývojářům umožňuje do her přinášet dokonalé stíny bez kompromisů a bez omezení stínových map. Ve hře Cyberpunk 2077jsou přidány směrové stíny plynoucí ze slunečního a měsíčního svitu, které jsou založeny na síle světla, rozptylování světla v mracích a dalších faktorech.

Nvidia se ještě pochlubila, že Cyberpunk 2077 bude dostupný v cloudové službě GeForce Now. Hru si tak budete moci zahrát i na starém PC, Macu nebo zařízení s operačním systémem Android. Cyberpunk 2077 má na těchto zařízeních díky GeForce Now běžet hladce v rozlišení 1080p při 60 snímcích za sekundu.

Pokud toužíte vidět z Cyberpunku 2077 více, tak se můžete podívat na gameplay záběry od zahraničních kolegů, kteří měli možnost si zahrát demoverzi.

Cyberpunk 2077 vyjde 19. 11. 2020 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. V den vydání konzolí bude připraven první ze dvou vylepšení pro Xbox Series X a PlayStation 5. Ve hře budou české titulky.