Cyberpunk 2077 je jedna z nejočekávanějších her za posledních pár let. Vývojáři, kteří vytvořili úspěšného a oblíbeného Zaklínače 3, rozhodně nemají malé sebevědomí a hře věří, jak jen to jde. A to nemusí být vůbec na škodu.

U CD Projektu RED je Cyberpunk 2077 dosud největším projektem. Jak víme z dřívějška, v rámci týmu byla vytvořena skupina, která se stará pouze o hlavní příběh, zatímco další skupina má na starost vedlejší linii. Hlavní quest designér Phillip Weber nyní prozradil více detailů a my se můžeme podívat trošku hlouběji, jak to vlastně ve světě Cyberpunku 2077 bude se všemi druhy úkolů.

Úkoly jsou ve hře rozděleny do 4 samostatných kategorií, podle rozsahu a důležitosti jednotlivých misí. První a samozřejmě tou nejdůležitější částí celé hry budou hlavní mise. Ty nesmí chybět v žádné pořádné příběhové hře a bude se tedy jednat o mise, které posunou ústřední příběh. Jsou tedy nejdůležitější součástí hry.

Dalším typem úkolů jsou vedlejší mise. Ty už nejsou potřeba k tomu, abyste hru dohráli. Dokonce nebudete nuceni k jejich plnění. Přesto se jedná o úkoly, které budou důležité ke správnému hráčskému zážitku. Zaměřují se totiž na další postavy, gangy nebo také na určitá místa ve hře. Sám pan Weber doporučuje, abyste se o ně neochudili – spousta z nich bude mít svůj vlastní příběh a zaberou pár hodin hraní.

Poslední dva typy se nazývají Street Stories a Minor Questy. Ani jeden z těchto typů není pro příběh tolik důležitý, ovšem nemusíme se bát, že by také nepřinesly část příběhu. Mnohdy má jít o zajímavý příběh, jenž zabere sotva hodinu. Street Stories mají být vlastně takovou napodobeninou lovu monster v Zaklínači a mají za úkol zaplnit prázdná místa v jejich světě. Minor Questy jsou zase vedlejší mise s krátkým příběh a mnohdy prý zajímavou odměnou. Tyto úkoly navrhuje tým, který se stará i o otevřenost a propracovanost světa společně s quest designéry. 

Na první pohled jde vidět, že studio si bere velmi osvědčený systém z posledního Zaklínače, kde tyto druhy úkolů byly dalo by se říct všude, ovšem vždy měly svou logiku a nikdy jsme neměli pocit, že děláme úplně zbytečnou věc, tedy pokud nebudeme muset stařence zase hledat novou pánev…

Také jsme na závěr byli ubezpečeni, že každý úkol, co si vybereme, bude originální a poutavý, takže ať už to bude mise pro hlavní dějovou linku, nebo jen vyprávění na pár minut, tak se máme na co těšit. A jak řekl Phillip: „Nechceme hráče jen zaměstnávat, aby u hry strávili jen víc času, ale hlavně jim chceme dát něco, co za to opravdu stojí. Důležitá je pro nás kvalita a ne kvantita, ovšem nemusíte se bát, že i přesto by bylo úkolů málo."

Co říkáte na tento systém? Z nových informací vyplývá, že se CD Projekt RED snaží, aby se jejich novinka dostala na vrcholy žebříčků a zároveň do srdcí hráčů. Zda se jim to podaří se dozvíme 16. dubna 2020, kdy Cyberpunk 2077 vyjde na PC, PlayStation 4 a Xbox One s českými titulky.