Včera se Cyberpunk 2077 konečně dočkal měsíce vyhlíženého comebacku ve formě masivního patche 1.5 a vylepšení pro next-gen konzole, tedy pro PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Samotný patch vylepšil nebo změnil snad každý aspekt hry - umělou inteligenci, souboje, zbraně, úkoly, ekonomiku, provoz, chování NPC a chodců, jízdní model, romanci, rychlé hackování, uživatelské rozhraní, perky, ozvučení, grafiku, prostředí, dokonce dosud tolik zanedbávané vodní plochy v Night City... je toho zkrátka dost. Dost na to, aby bylo poměrně snadné přehlédnout, co vývojáři naopak ubrali nebo omezili. I když jen po technické stránce.

Co to přesně znamená? Že v přehledu toho nepřeberného množství změn, které patch 1.5 pro Cyberpunk 2077 přinesl, najdeme také informaci, že došlo k úpravě minimálních HW požadavků PC verze. Ty původně uváděly, že k hraní postačí grafická karta GTX 780 s 3 GB paměti. Nyní však HW nároky požadují minimálně GTX 970. Důvodem této změny má být ukončení podpory příslušných grafických ovladačů, přičemž CD Projekt RED netvrdí, že na grafických kartách od Nvidie řady 700 najednou nebude Cyberpunk 2077 fungovat. Jen zkrátka vývojáři nebudou hru s těmito kartami dále testovat, a tak nemohou zaručit optimální výkon.

V následujících měsících dojde také k ukončení formální podpory klasického operačního systému Windows 7. I v tomto případě je na vině končící nebo omezená podpora ovladačů grafických karet, dalším důvodem jsou technická omezení implementace DirectX 12, která na rozdíl od Windows 10 nebo Windows 11 není nativní. Cyberpunk 2077 přestane jeden z historicky nejoblíbenějších a, proč to neříct, nejlepších operačních systémů od Microsoftu formálně podporovat 15. června/júna 2022. Pokud po tomto datu stáhnete jakýkoliv další patch, už riskujete zhoršení funkčnosti celé hry.

Tyto změny rozhodně dávají smysl, pokud nicméně Windows 7 nebo grafickou kartu řady 700 od Nvidie stále používáte (což by s ohledem na dlouhodobou nedostupnost nových grafických karet nemuselo být zase tolik překvapivé), připravte se raději na to, že na poli jménem Cyberpunk 2077 vám do budoucna nejspíš pšenka moc nepokvete. Jde každopádně o další důkaz toho, jak je patch 1.5 důležitý a že mimo jiné představuje jakýsi nový start hry, potažmo ustálení technické a technologické stránky, na níž mohou vývojáři stavět do budoucna.

Jistá omezení se týkají také konzolí předešlé generace, tedy PlayStationu 4 a Xboxu One. Už včera jsme se dozvěděli, že majitelé starších konzolí musí zapomenout na novinku ve formě lépe reagujících davů občanů Night City, v nichž se mohou vyskytovat i jedinci, kteří adekvátně zareagují na vaše agresivní chování. Seznam změn patche 1.5 navíc uvádí, že při hraní Cyberpunku 2077 na PS4 nebo Xboxu One se nesetkáte ani s několika novými tajnými nebo skrytými místy, objekty či aktivitami, které tvůrci přidali do Night City v souvislosti s vylepšováním úkolů.

Jak v případě pokročilejšího chování davů, tak v případě nových „secretů“ je absence těchto novinek vysvětlována blíže nespecifikovanými technickými výzvami. Pravděpodobně jde ale o výpočetní kapacitu, která musí být na konzolích předešlé generace věnována něčemu jinému. S ohledem na neuspokojivý výkon verze Cyberpunku 2077 pro základní Xbox One a PS4 každopádně ani tato změna nejspíš tolik nepřekvapí, v každém případě je jasné, že do budoucna nabídne optimální zážitek ze hry pouze PC, PS5 a Xbox Series X|S. A Stadia, pokud to ty jednotky nebožá... pardon, uživatelů a předplatitelů chtějí slyšet.

My jsme každopádně Cyberpunk 2077 s patchem 1.5 už krátce zkoušeli, v této novince tak najdete několik screenshotů z PC verze, které se zaměřují na nový obsah, tedy další zbraně a příslušenství, možnost pronajmout čtyři nové byty, dále interakce, které jsou v těchto bytech k dispozici, nebo možnost kdykoliv upravit vzhled hráčovy postavy při pohledu do zrcadla v libovolném bytě.

Za zmínku také stojí, že hru obohatil systém, díky němuž vám většina kšeftařů v Night City daruje nějakou odměnu, pokud pro ně splníte všechny úkoly a aktivity. Tato odměna může mít formu kusu výbavy, který najdete ve své skrýši, nebo vozidla. Na obrázcích tak třeba uvidíte i to, co přesně ta druhá varianta znamená. Všechny novinky jsou každopádně přeložené do češtiny. Filip Ženíšek dokonce na Twitteru prozradil, že i česká lokalizace se dočkala vylepšení a že se s Cyberpunkem 2077 z hlediska překladu ještě nekončí.

Pokud by to někoho zajímalo, screenshoty byly pořízeny s grafickou kartou GTX 1080 a při nastavení, které je někde mezi středním a vysokým. A omluvte prosím to nízké množství peněz na jednom obrázku. Zakoupení všech vozidel, která jsou v Cyberpunku 2077 k dostání, předtím, než patch 1.5 upravil jejich ceny, mohlo konto V docela slušně vysát.

Nové zbraně z nějakého důvodu také nejsou zrovna nejlevnější záležitost, přestože vývojáři včera během přímého přenosu tvrdili opak (vzácná varianta útočné pušky Umbra i samopalu Guillotine nás u Wilsona stála zhruba 25 tisíc eurodolarů). Všimnout si můžete i zvláštní chybky ve formě drobné žluté skvrny v levém horním rohu obrazovky při běžném pohybu v herním světě. Ta nejspíš souvisí s faktem, že byly screenshoty pořízeny v dnes už méně rozšířeném rozlišení 16:10.