Co by to bylo za měsíc tohoto roku, kdyby v něm nedošlo na oznámení alespoň jednoho herního patentu, že? Tentokrát s novým patentem vyrukovala EA, které si naposledy nechala patentovat technologii umožňující hrát hry ještě před jejich stažením. Nový patent bude měnit koncept obtížnosti, tak jak jsme ho znali do teď. Přichází s ním totiž systém adaptivní obtížnosti, který dynamicky upravuje obtížnost celé hry

Pokud se v herním průmyslu pohybuje už delší dobu, tak jistě víte, že s podobným systémem, který upravoval obtížnost hry, podle toho, co jste v ní dělali, přišel již Resident Evil 4 či Left 4 Dead. Obě hry monitorovaly vaše chování a nasbírané informace následně poskytovaly nepřátelům, kteří byli více přizpůsobeni vašemu hernímu stylu.

Patent od EA, který byl publikován koncem minulého měsíce, popisuje systém, „který může provádět automatické úpravy hry, aby se změnila obtížnost zážitku,“ přichází s něčím navíc, co dokáže zcela změnit koncept obtížnosti, tak jak ho známe dnes.

V patentu je napsáno, že systém dokáže „přezkoumat historická data aktivity uživatele s ohledem na jednu nebo více videoher a vygenerovat tak model zachování predikce hry.“ Ve zkratce to znamená, že tento herní model předpovídá, jak dlouho je hráč zvyklý hrát. A právě díky této předpovědi systém dokáže vytvořit takovou obtížnost, díky níž budete hrát přesně po tuto dobu.

Jestli přemýšlíte, proč se EA vydala zrovna touto cestou a rozhodla se podívat na kloub obtížnosti ve hrách, tak nemusíte chodit pro odpověď daleko. EA se k tomuto vyjádřila v rámci patentu. Jde o to, že pokud jste vývojář, tak doufáte, že váš produkt zaujme uživatele na co nejdelší dobu. A podle EA je „jednou z výzev herního vývoje navrhnout hru s úrovní obtížnosti, která s největší pravděpodobností udrží uživatele angažovaného co nejdelší dobu.“ Odpovědí na tento problém by tedy dle EA měl být systém adaptivní obtížnosti.

Přečtěte si také: Sony patentovala ovládání banánem, Xbox Pro Controller, Shorts na YouTube

Myšlenka adaptivní obtížnosti je opravdu lákavá, o tom žádná. Přeci jen každý z nás je jiný a každému vyhovuje jiná míra obtížnosti. Nemluvě o tom, že co někomu může přijít jako opravdu velká výzva, někdo zase zvládne levou zadní, takže systém, který by tvořil obtížnosti šitou vám na míru, by byl fakt super.

Problém je v tom, že podle toho, co EA ve svém patentu popisuje, se nejedná o systém, který by v první řadě myslel na hráče. Protože pokud jste jen příležitostným hráčem, který nehraje pravidelně a sedne si k tomu na hodinku či dvě, jakou obtížnost systém vytvoří vám? Bude se vám to snažit udělat adekvátně obtížné, abyste se dostali co nejdál v krátkém čase, nebo pro vás hru udělá těžší, abyste u ní vydrželi o něco déle?