Největší vydavatel her na světě nadále investuje. Čínská společnost Tencent expanduje a nově navázala úzkou spolupráci s tvůrci Bayonetty z japonského studia PlatinumGames. Tencent do týmu z Ósaky investoval velké množství financí, které má posílit základy a umožnit PlatinumGames, aby si sami vydávali budoucí tituly. Současně se vývojáři budou nadále snažit vytvářet vysoce kvalitní hry a rozšiřovat své podnikání v celosvětovém měřítku.

Prezident PlatinumGames, Kenichi Sato, poznamenal, že i přes investici zůstávají nezávislým studiem. Vedení firmy zůstává na svých místech.

PlatinumGames bylo založeno v roce 2007 a po celém světě se proslavilo díky sérii Bayonetta a hře Nier: Automata, kterou vytvořili pro Square Enix. Aliance s Tencentem pravděpodobně znamená, že PlatinumGames budou pracovat na vlastních hrách, případně na hrách pod záštitou Tencentu, nikoli pro ostatní vydavatele. Doufejme, že PlatinumGames se nezaměří na mobilní tituly určené pro čínský trh.

Na začátek letošního roku slibují PlatinumGames velká oznámení. Možná jedním z nich bylo právě spojení s Tencentem. Uvidíme, co dalšího se od japonského studia dozvíme.

Připomeňme, že Tencent částečně vlastní battle royale hity Fortnite a PlayerUnknown's Battlegrounds. V současné době se společnost hodně zaměřuje na domácí trh a produkuje nejen mobilní hry, ale také tituly od jiných firem, kupříkladu League of Legends, FIFA Online 3, NBA 2K, Monster Hunter a Need for Speed. Prsty má také v Call of Duty Online.

Kromě toho má Tencent od roku 2018 pětiprocentní podíl u Ubisoftu a vlastní majoritní podíl u Grinding Gear Games, tvůrci Path of Exile. Dále Riot Games (100 %), Supercell (84,3 %), Grinding Gear Games (80 %), Epic Games (40 %), Glu Mobile (14,46 %), Bluehole (11,5 %), Activision Blizzard (5 %), Paradox Interactive (5 %) a Miniclip (majoritní podíl).

V dubnu/aprílu 2017 společnost Tencent představila vlastní vlajkovou platformu WeGame, která má více než 200 milionů aktivních uživatelů. Platforma je považována za přímého konkurenta Steamu od Valve a časem se má rozrůstat i do Spojených států amerických a Evropy. I když to už vlastně dělá, prostřednictvím Epic Games Store.